Podľa najnovšej štúdie AdEx Benchmark 2023 od IAB Europe digitálna reklama v Európe tempom rastu výdavkov +11,1 YoY predbehla USA (napriek tomu, že tento trh je 2,5-násobne väčší) aj ostatné medzinárodné trhy. Predikcie naznačujú, že tento trend bude pokračovať aj s nástupom umelej inteligencie. S vývojom reklamného a...Read More
Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá dlhodobo podporuje talentovaných kreatívcov a reklamných tvorcov. Jubilejný ročník otvoril registráciu a prináša aj nové súťažné subkategórie. Všetko by bolo inak je názov kreatívneho konceptu z dielne agentúry applepie, ktorá zastrešuje komunikáciu súťaže. „Zlatý klinec je...Read More
Účasť slovenského porotcu na medzinárodnom festivale vnímame vždy ako úspech a veľký potenciál importovať do našej branže svetové know-how. Dubai Lynx sa koná od roku 2007 a je sesterským festivalom celosvetovo známeho Medzinárodného festivalu kreativity Cannes Lions. Ako oficiálny zástupca a tzv. Cannes Representatives na Slovensku máme okrem iného...Read More
Vo svete kreatívnych festivalov má už vybudované svoje stabilné miesto. Tento rok oslávil svoje 25. narodeniny, avšak posledné roky sú preň naozaj netradičné. Reč je o KIAF (Kyiv International Advertising Festival) – hlavnom kreatívnom festivale Ukrajiny. Zastrešuje témy produkcie, dizajnu, PR, médii a na jeho tvorbe sa podieľajú...Read More
Celkové náklady jedného kreatívneho tendra s tromi agentúrami vo finálnom kole sa môžu vyšplhať až na sumu 1 – 1,2 milióna USD. Národná asociácia zadávateľov ANA (Association of National Advertisers) z USA na základe odpovedí od najväčších amerických zadávateľov a agentúr zapojených do cieleného prieskumu vypočítala, že kým novú agentúru stojí účasť...Read More