Európska asociácia komunikačných agentúr (EACA) na konci roka 2024 zrealizovala veľký prieskum medzi zamestnancami agentúr naprieč 25 krajinami Európy. Cieľom bolo zistiť, ako ľudia v branži vnímajú svoju prácu, čo ich motivuje a čo ich trápi. Do slovenského kola sa v spolupráci s KRAS a AMA zapojilo 145 respondentov.
Slováci sú hrdí a optimistickí
- 74 % Slovákov je hrdých na svoju prácu (európsky priemer: 70 %)
- 66 % verí v pozitívnu budúcnosť svojej agentúry
- 55 % by odporučilo prácu v tomto sektore
Mentálne zdravie a stres sú najväčšie výzvy
- 24 % sa cíti výrazne preťažených
- 90 % sa však v práci cítia byť sami sebou
- 88 % sa neobáva o svoje pracovné miesto
Vzdelávanie, rozvoj a fluktuácia
- 83 % plánuje zostať v odvetví aspoň 2 roky
- len 32 % očakáva, že ostane vo svojej súčasnej agentúre
- 41 % školení sa týka kariérnych cieľov (nižšie ako európsky priemer 52 %)
Udržateľnosť a flexibilita
- 84 % preferuje prácu pre udržateľných klientov
- 68 % verí, že agentúry vedia ovplyvniť spotrebiteľské správanie
- 85 % Slovákov si cení pracovnú flexibilitu
Záver a ďalšie kroky
Podľa lídrov KRAS a AMA prieskum ukázal silné stránky slovenských agentúr – ako angažovanosť, lojalita a dôvera – ale aj potrebu adresovať výzvy v oblasti stresu, rozvoja a férových podmienok.
Spoločnými aktivitami ako Férový tender, Young Lions, AMA Academy alebo iniciatíva Ad Net Zero chcú obe asociácie na tieto zistenia reagovať.
Celú správu EACA Sentiment Survey 2024 nájdete na: www.eaca.eu
Viac informácií: info@kras.sk | info@ama.sk