Sledujte nás

ZLATÝ KLINEC 2025 ŠTARTUJE OPÄŤ S NOVINKAMI: VIAC PORÔT, HUMOR AKO REMESLO A 4 CENY GRAND PRIX

Novinky, Zlatý klinec

Súťaž Zlatý klinec, najprestížnejšie ocenenie kreativity na Slovensku spustila registráciu do aktuálneho ročníka a ohlasuje opäť viacero zmien. Slávnostné odovzdanie ocenení vrátane vyhlásenia FILIPA a Osobnosti reklamy sa uskutoční v piatok 19. septembra 2025 v STARS Auditoriu v Bratislave.

Jednou z dôležitých noviniek je predĺženie obdobia, za ktoré je možné prihlasovať práce. Súťažiť budú môžu kampane a práce realizované od 1. júla 2024 až do 31. júla 2025, t.j. za obdobie až 13 mesiacov. Ide o posun, ktorý reflektuje produkčnú realitu agentúr a rozšírenie platí pre všetky súťažné kategórie. Uzávierka prác je ohlásená na 6. augusta 2025.

V kategórii CRAFT organizátori prinášajú novú subkategóriu Humor v reklame. Ide o priestor pre ocenenie prác, v ktorých “humor pomáha lepšie doručiť kľúčové posolstvo a vtip má insight naviazaný na posolstvo, produkt, či značku, ktorú komunikuje”. Tento počin je inšpirovaný trendom aj z medzinárodných festivalov.

Významné posilnenie nielen v kvantite, ale v kvalite a focuse na hodnotené kategórie nastáva v porote súťaže, kde sa počet porotcov zvyšuje na dvojnásobok. Hodnotiť súťažné práce bude 24 porotcov, ktorí budú supervízorovaní štyrmi predsedami poroty v porotách : 

  • CLASSIC jury hodnotí kategórie: A – VISUAL, B – OOH, E – AUDIO, F – FILM
  • CRAFT jury hodnotí kategórie: C – CRAFT, D – DESIGN
  • ENGAGEMENT jury hodnotí kategórie: G – DIGITAL, H – MEDIA, I – PROMO & ACTIVATION,  
  • CAMPAIGN jury hodnotí kategórie: J – PUBLIC RELATIONS, K – CAMPAIGN, L – ESG.

„31. ročník rozlúskol otázky, ktoré pracovno-organizačný výbor súťaže riešil už dlhodobejšie. Každoročne si priebeh súťaže s Art Directors Clubom spätne vyhodnocujeme a snažíme sa ju zlepšovať a posúvať vpred. Užšia špecifikácia porôt a navýšenie počtu porotcov, posun termínov, aby stihli súťažiť aj práce produkované v letné mesiace, nové subkategórie launchované za ostatné dva roky, ale aj rozviazanie rúk porote, ktorá môže udeliť až 4 ceny Grand Prix sú kroky, ktoré robíme v snahe, aby bol Zlatý klinec relevantným zrkadlom kvality reklamnej branže na Slovensku a ocenením toho najlepšieho, čo v daný rok v našich podmienkach v reklame vzniklo,“ uvádza Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka súťaže Zlatý klinec a Klubu reklamných agentúr Slovenska.

Do súťaže a jej 12-tich súťažných kategórii je možné prihlásiť práce do 6. augusta 2025. Shortlisty budú oznámené 13. septembra 2025

O kreatívny koncept súťaže sa postarala agentúra EFFE„Zlatý klinec je všetkými očakávaný večer, na ktorom sa, veľmi stručne povedané, oceňuje umenie reklamnej skratky. To nás priviedlo k otázke, ktorú sme si nepoložili prví ani poslední. Čo je reklama? Je to umenie? Je väčším umením trojhodinový, alebo 30 sekundový film? Trojzväzkový román, alebo trojriadkové copy? Na odpovedi sme sa v agentúre nezhodli, ale na tom, že v kampani pre Zlatý klinec 2025 použijeme diela, ktorých umelecká hodnota bola odjakživa predmetom vášnivých diskusií, sme sa zhodli jednohlasne,“ priblížila vznik tohtoročnej kampane Katarína Noskajová, Creative Director agentúry EFFE.

Vyvrcholenie súťaže a najväčší branžový networkingový event s vyhlásením víťazov bude pod taktovkou agentúry Creative Pro. „Téma REKLAMA JE UMENIE? nám, ako tímu z umeleckého prostredia, veľmi sadla. Veríme, že reklama je naozaj umením nemožného, a preto sme sa rozhodli k Zlatému klinci postaviť ako k prezentácii umenia so všetkými kontroverziami či otáznikmi. Vidíme sa na vernisáži súčasnej reklamy!“ uviedla Hana Kopkášová, Managing Partner Creative Pro. 

Všetky potrebné informácie k súťaži nájdete na www.sutaz.zlatyklinec.sk. Predaj vstupeniek na galavečer, ktorý sa uskutoční v piatok 19. septembra 2025 v STARS Auditoriu v Bratislave bude spustený v auguste a bude prebiehať cez Ticketportal. 

——————————–
Zlatý klinec je tu s nami už od roku 1994 a stále prináša to najlepšie zo slovenskej reklamy. Vyhlasovateľom súťaže Zlatý Klinec je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o. a odbornými garantmi Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.

Podobné príspevky