Sledujte nás

SLOVENSKÁ REKLAMA POSIELA DO CANNES ČERSTVÉ TALENTY: VÍŤAZI YOUNG LIONS SLOVAKIA 2025 ZAŽIJÚ SVETOVÝ FESTIVAL KREATIVITY PO PRVÝ RAZ

Novinky, Young Lions

Bratislava, 12. mája 2025 – Večer počas odovzdávania ocenení to v priestore Manifest žilo kreativitou, potleskom aj emóciami. Lokálne kolo súťaže Young Lions Slovakia 2025 spoznalo na konci apríla svojich víťazov. Zaujímavosťou je, že ani jeden z nich ešte nezažil atmosféru festivalu. Slovensko vysiela na 72. ročník Cannes Lions International Festival of Creativity novú vlnu mladých talentov – všetci šampióni sú debutanti, ktorí sa na najprestížnejšom festivale a v medzinárodnom kole súťaže Young Lions Competitions predstavia po prvý raz.

Súťaž Young Lions je príležitosťou pre mladých kreatívcov, aby ukázali svoje nápady a talent. Má celkom sedem súťažných kategórií. Podmienky hovoria, že súťažiť môžu 2-členné tímy zložené z profesionálov a tvorcov z oblasti reklamy, marketingu, PR, umenia alebo dizajnu do 30 rokov. Zadania sú tajné až do momentu ich zverejnenia a súťažné tímy majú čas 24 hodín (v kategórii FILM 48 hodín) na odovzdanie súťažnej práce. Tento formát simuluje reálne zadania z praxe a preveruje schopnosti súťažiacich pracovať pod tlakom aj v tíme.

“Blahoželám všetkým, ktorí nabrali odvahu, čas a prišli získať túto skúsenosť. Cesta ku každej brilantnej kampani a výsledku je dláždená nespočetným množstvom zahodených nápadov, v súťaži aj v živote. A je skvelé, že o rok tu bude ďalšia šanca. Ďakujem partnerom, že Young Lions má v ich hlavách a srdci miesto, ďakujem porote za objektívnu zodpovednosť pri rozhodovaní o ocenených a jedno ďakujem patrí agentúram za support súťažiacich. Slovenská reklama, do toho!” hovorí za organizátora výkonná riaditeľka súťaže Silvia Cyprichová.

Tento rok sa do súťaže zapojilo 166 súťažiacich, ktorí v 2-členných tímoch odovzdali 83 súťažných prác. Cieľom bolo nielen zaujať porotu, ale aj meniť svet okolo nás. Z 35 shortlistovaných prác odborná porota vybrala šesť najlepších tímov, ktoré získali zlatý lístok do Cannes

“Ak by sme chceli poslať všetkých talentovaných súťažiacich do Cannes, potrebovali by sme vládny špeciál. A ten je dosť vyťažený. A tak sme v porote dva dni diskutovali, počúvali sa a niekedy aj trucovali, len aby sme vybrali tých najlepších. Ešte raz gratulujem 6-tim víťazným dvojiciam, ktoré nás prekvapili nápadom, myšlienkou či stratégiou. Držíme vám palce v Cannes, bojujte ako levy. Bon Voyage!
Naša vďaka a veľký rešpekt však letia aj autorom 77 prác, ktoré zlato nezískali. Skvelých nápadov bolo viac ako leteniek a medzi vami sú určite aj tí, ktorí zvíťazia budúci rok. Štatistiky nepustia. A chuť robiť veci inak nezmizne, vy to viete,” zhodnotil za porotu súťaže jej predseda, Peter Rajčák z Ateliéru Pútnici. 

Čo čaká víťazov ďalej?
Od 16. júna sa slovenská výprava ponorí do sveta bezhraničnej kreativity naplno. Naši zlatí Young Lions zažijú festival Cannes Lions úplne po prvý raz – bývať budú spolu v slovenskom dome, ktorý každoročne pripravuje organizátor lokálneho kola ako ich spoločnú základňu a zázemie.

Okrem samotnej súťaže, kde sa stretnú oproti talentovaným mladým konkurentom z celého sveta, ich čaká aj atmosféra nabitá inšpiráciou, prednáškami, svetovými kampaňami a networkovaním pod palmami. Nebudú na to sami – medzi slovenskými účastníkmi bude aj čerstvo vymenovaný porotca kategórie Outdoor, Róbert Slovák z agentúry Slovák & Friends, ktorý bude hodnotiť práce na globálnej úrovni a zároveň podporí našu delegáciu priamo na mieste. Informácie z diania na festivale bude na Slovensko online prinášať aj redakcia magazínu Stratégie.

A toto sú oni, kreatívny tucet, ktorý bude reprezentovať Slovensko v medzinárodnom finále a v konkurencii z celého sveta:

KATEGÓRIA DESIGN – partner kategórie 365.bank
Vlastimil Meško, Peter Ščasnovič – autori víťaznej súťažnej práce ByeBiteCard

Zadanie: Vytvoriť nový dizajn pre digitálnu bankovú kartu, ktorá je dostupná iba v mobilnej aplikácii.

KATEGÓRIA DIGITAL – partner kategórie Asociácia mediálnych agentúr (AMA) pre Ligu seniorov
Romana Kádeková, Dominik Mičuda – autori víťaznej súťažnej práce VIAC SLOW

Zadanie:  Vytvoriť inovatívnu digitálnu stratégiu k awareness kampani Ligy pre seniorov,  ktorá má budovať povedomie o potrebe aktívnejšieho života seniorov a prepájať rôzne generácie.

KATEGÓRIA FILM – partner kategórie TV JOJThalia Earl, Lea Hadnagyová – autorky víťaznej súťažnej práce NEVER LET THEM KNOW YOUR NEXT MOVE

Zadanie: Vymyslieť, natočiť a zostrihať krátky 60-sekundový online film – príbeh o hrozbách deepfake technológií s posolstvom: Neverte vlastným očiam

KATEGÓRIA MEDIA – partner kategórie Slovak Telekom
Richard Sokol, Ladislav Macko – autori víťaznej súťažnej práce Bloodyguard

Zadanie: Podpora kampane v spolupráci s Národnou transfúznou službou – Darovanie krvi.


KATEGÓRIA PR – partner kategórie Slovenská sporiteľňa
Katarína Sopková, Patrícia Al-Hadi – autorky víťaznej súťažnej práce Transakčný dar

Zadanie: GEORGE – CHCEM POMÔCŤ – Návrh PR stratégie pre zvýšenie online darcovstva a podporu neziskových organizácii cez unikátnu inováciu apky George – “Chcem pomôcť”

KATEGÓRIA PRINT – partner kategórie Tesco Slovensko
Gabriela Kaňová, Matej Oškerský – autori víťaznej súťažnej práce All you can’t eat.

Zadanie: Vytvoriť imidžový vizuál pre projekt „Neplytvanie potravinami“ (zameraný na znižovanie potravinového odpadu).

Všetky ocenené aj prihlásené práce nájdete a môžte si pozrieť na www.younglions.sk.

Súťaž Young Lions Slovakia zastrešuje spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., výhradný zástupca festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku, v spolupráci s Klubom reklamných agentúr Slovenska (KRAS), ADC Slovakia a odborným mesačníkom Stratégie.

Podobné príspevky