Sledujte nás

Zapojte sa do súťaže o najefektívnejšiu reklamu

EFFIE, Novinky

Klub reklamných agentúr Slovenska zverejnil prvé termíny pre národnú súťaž efektivity v marketingovej komunikácii EFFIE Awards Slovakia 2017. Agentúry môžu svoje práce prihlasovať do 2. októbra v prípade skorej uzávierky, do 9. októbra v prípade druhej uzávierky alebo do 23. októbra 2017, na kedy je stanovený finálny deadline. Od toho, či agentúra prácu prihlási v jednej zo skorých uzávierok alebo vo finálnej, závisí aj výška poplatku za prihlásenú prácu. Agentúry, ktoré sa do súťaže hlásia úplne po prvý raz, majú zľavu vo výške 50% z poplatku.

Kto sa môže prihlásiť
Zatiaľ čo v minulosti bola súťaž otvorená primárne pre reklamné agentúry, tento rok je možné, aby kampane prihlásili aj ďalší – agentúry, ktoré pôsobia v oblasti digital, PR, event management či v oblasti mediálnej stratégie – najdôležitejší je samotný výsledok v podobe efektívnej reklamnej kampane podloženej komunikačnými alebo predajnými výsledkami.

Súťaží sa v piatich produktových kategóriách (FMCG, Finančné služby, Telekomunikačné služby, Dobročinný marketing a Ostatné) a v štyroch špeciálnych kategóriách (David a Goliáš, Small Budgets – budget do 50 000 eur, Media Inovations/Events a Digital). Kampaň pritom možno prihlásiť do jednej produktovej a zároveň do jednej špeciálnej kategórie.

Ocenenie je aj pre klientov
„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách a možnostiach mantinelov, ktoré nám určuje držiteľ licencie, aby sme súťaž zatraktívnili najmä pre klientov. Táto súťaž nie je o kreativite a agentúrach, ale o výkone kampaní, ktoré od začiatku do konca intenzívne ovplyvňujú zadávatelia, a preto od tohto roka budú ocenenie získavať aj klienti priamo na pódiu EFFIE spolu s agentúrami,“ hovorí prezident KRASu Róbert Slovák. Ocenenie je rešpektované na celom svete ako známka kvalitnej práce a efektívneho predaja produktov či služieb. Na medzinárodnej úrovni sa môžu cenou pýšiť najmä značky ako Mercedes Benz, UPS, Procter & Gamble, MasterCard, Nivea či Sony Playstation.

Značky, ktoré uspeli
Nie je však ničím výnimočným, ak si najvyššie ceny odnášajú aj skvelo prevedené kampane pre svetovo neznámych klientov. V roku 2016 si z európskej EFFIE odniesla Grand Prix islandská kampaň Ask Gudmundur. Išlo o nízko-nákladovú kampaň ,ktorej tvorcovia zapojili rôznych zástupcov islandských regiónov ako „ľudské vyhľadávače“ – odpovedali na otázky o krajine, ktoré sa pýtali ľudia z celého sveta cez sociálne siete.

V národnej súťaži EFFIE Awards Slovakia sa v minulosti niekoľkokrát na najvyšších ocenených miestach rovnako objavili kampane s nízkym (alebo takmer nulovým) rozpočtom, kampane pre menších klientov. Zabodovala napríklad kampaň Veľký Tresko pre RYBA Košice, Čítam u Kaliho pre kníhkupectvo KK Bagala, Tu a teraz pre Magna – Deti v núdzi, Kúpte si nesmrteľnosť pre občianske združenie Truc sphérique či Úprimné kurča pre Hyza. Tento rok majú menší klienti či menšie agentúry rovnako šancu získať prestížnu cenu, a to aj v prípade, že sa prihlásia do kategórie k „veľkým hráčom“. Porota súťaže EFFIE v prihláškach hľadá najmä efektívne výsledky, brilantnú exekúciu a kreatívnu ideu. Minulý rok napríklad Kofola bodovala nielen u nás, ale získala so svojim šušlajúcim psom i nadnárodné ocenenie – Zlatú Euro EFFIE. 

Kde a ako sa prihlásiť
Prihlásiť sa do súťaže nebolo nikdy jednoduchšie – prihláška do súťaže je tento rok po prvýkrát dostupná online. Pre prihlásenie stačí vyplniť jednoduchý formulár, pripojiť k nemu ukážku kreatívy, dáta, ktoré podporia efektivitu kampane i jej výsledky, a tiež potvrdenia od klienta, mediálnej i prieskumnej agentúry, ktorých vzory môžete nájsť na stránke súťaže spolu so štatútom a ďalšími informáciami o súťaži. Všetko nájdete na www.effie.sk. Víťazov následne spoznáme počas slávnostného vyhlásenia výsledkov koncom novembra. 

Podobné príspevky