Porota bude hodnotiť celkom 125 prác a mená víťazov sa dozvieme už 21. apríla 2023. Predchádzať tomu bude výber shortlistovaných prác, ktorých zoznam bude zverejnený v pondelok 17. apríla. Pred samotným vyhlásením výsledkov budú shortlistované tímy v kategóriách DIGITAL, MARKETERS, MEDIA a PR prezentovať svoje súťažné výstupy aj pred verejnosťou.
Už tradične sa najväčšej obľube v počte registrácii teší medzi súťažiacimi kategória PRINT. Druhou najpopulárnejšou sa možno aj po minuloročnom úspechu a zisku ZLATA v Cannes stala kategória MEDIA.
DIGITAL – 27 prihlásených prác
FILM – 12 prihlásených prác
MARKETERS – 3 prihlásené práce
MEDIA – 30 prihlásených prác
PR – 21 prihlásených prác
PRINT – 32 prihlásených prác
Vypracované súťažné príspevky je možné zhliadnuť a sú zverejnené na stránke www.younglions.sk.
Aktuálne sa hodnotením a zostavovaním shortlistu zaoberá porota súťaže, na ktorej čele stojí Martin Motáček (Wiktor Leo Burnett).
Porota Young Lions Slovakia pozostáva zo 6 porotcov kmeňovej poroty, ktorí hodnotia všetky súťažné kategórie. V každej kategórii sa k nim ešte pridávajú špecialisti a zástupcovia partnerov.
V tomto ročníku je porota v zložení:
Kmeňová porota(6 členov) | Špecialista | Zástupcovia partnera do poroty YL | ||
DIGITAL | Martin Motáček (CW) – Wiktor Leo Burnett – predseda porotyDenisa Pajkošová (AD) – Ateliér PútniciOndrej Kořínek (CW) – ZaraguzaMartin Polakovič (CW) – This is LoccoEva Myjavcová (CW) – FreeAndyMatej Králik (AD) – Apple Pie | Šimon Gál, Elite / Monday Lovers | Jozef Šajdik(iProspect) | Martina Dobrovodská(MBWW) |
MEDIA | Andrej Matyas (Mindshare),Michal Behúnek (ZenithMedia),Miroslav Roško (Dentsu) | Karina Maciková,Expert médií | Klaudia Linkeschová,Sr.špecialista stratégie značky | |
FILM | Dano Dekan | Michal Foltýn,Head of PR | Martin Volek,podpredseda predstavenstva | |
MARKETERS | Milada Halová (Tatra banka) | Ivana Semjanová,Marketing Director JOJ GROUP | Kristián Seffer,vedúci oddelenia sociálnych služieb a digitálneho marketingu | |
PR | Soňa Lexmanová (APRSR) | Zuzana Kolčáková,Public Relations Communications Specialist | Marta Cesnaková,Corporate Communication Team Lead & Spokesperson | |
Mikina Dimunová | Radoslava Stratená,Senior Brand Manager | Adam Košinár, Junior Brand Manager |
Partneri súťaže
Partneri súťaže podporujú jednotlivé kategórie a pri zadaniach zväčša vystupujú ako zadávatelia. Vďaka tomuto systému je Slovensko jedným z mála reprezentantov Cannes Lions vo svete, ktorí majú v národnom kole súťaže zadania pre reálnych klientov a zároveň aj možnosť realizácie víťazných prác.
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov 6 súťažných kategórii, partnermi jednotlivých kategórií sú:
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film – BRATISLAVA TOURIST BOARD
Marketers – TV JOJ
Media – Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print – Heineken Slovensko
Mediálni partneri: Shutterstock, PRETLAK
O súťaži Young Lions
Víťazi národného kola súťaže Young Lions postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competitions, ktoré sa uskutoční v termíne od 19. do 23. júna. Víťazi kategórií národného kola získavajú letenku, ubytovanie a festival pas na najprestížnejší festival kreativity na svete Cannes Lions, kde môžu tráviť týždeň nielen porovnávaním síl s kreatívcami z celého sveta, ale aj na prednáškach top ľudí z biznisu či kultúry. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.