Vo štvrtok 21. 4. 2022 sa konalo vyhlasovanie víťazov súťaže mladých talentov Young Lions Slovakia 2022, ktorej organizátormi sú Ad Awards Association, Klub reklamných agentúr Slovenska, Art Directors Club Slovakia a odborný mesačník Stratégie.
V kategórii Print bola jedna zo šiestich shortlistovaných prác ocenená zlatom, a to práca Pivo z tieňa chutí vždy lepšie od súťažného tímu Iveta Valentová, Václav Kudělka. V tejto kategórii nebolo udelené striebro, avšak bronz získali dve práce: A pritom naše slovenské od súťažiacich Matúša Kováča a Adama Mészárosa a práca Čistá kvalita zo Slovenska od súťažiacich Lukáša Lukoniča a Dominika Hasáka.
V kategórii PR premenila shortlist na zlato práca Správy z budúcnosti od Jakuba Kováča a Soni Časárovej. Striebro v tejto kategórii si odniesla práca Prírodná rezervácia od súťažného tímu Soňa Belyusová a Adela Holubčíková. Bronzové ocenenie porota udelila práci Index vzduchu a súťažnému tímu Daniel Vachuna a Michal Roháček.
V kategórii Marketers porota rozhodla o zlatej a bronzovej práci. Zlato získala práca ENTERASA od dvojice Ivana Viteková, Ivana Masarovičová a bronz si vybojovala práca Digitálna Družina od Filipa Kuchára a Paulíny Vozárik Zlochovej.
Všetky tri shortlistované práce v kategórii Film získali ocenenie. Zlato putuje práci Pripraviť sa, pozor, STOP! od súťažnej dvojice Kataríny Chudej a Martina Luthera. Striebro získala práca Tender na úrovni od Jakuba Svetlíka a Petry Stanovej. Bronzovou sa stala práca Čunder od Ivany Vitekovej a Lukáša Krista.
Ceny v kategórii Media získali dve zo štyroch shortlistovaných prác: zlato bolo udelené práci MADE FOR SPORT – tenisky, ktoré ťa vezmú na športovisko od Moniky Farkašovej a Jakuba Svetlíka a strieborná cena šla práci Začať je ľahké od dvojice Michal Hroš a Vladimír Labunet.
Dve ceny boli udelené aj v kategórii Design. Tím Karin Hykšová a Veronika Holásková získali zlato s prácou Sunfollowers a dvojica Vladimír Krajčovič, Gabriela Križanová majú bronz s prácou We Take Care of U.
Najviac ocenení bolo udelených v kategórii Digital. Z deviatich shortlistov bola cena udelená štyrom prácam: zlato získala dvojica Monika Farkašová a Marek Uličný s prácou Dobrofond, striebro si odniesla práca Slippers |od Kataríny Sopkovej a Sabiny Lukačovej. Bronz bol udelený dvakrát, a to práci Spájame svety pekným gestom súťažnej dvojice Erik Oravec a Gabriel Jakubkovič a druhá bronzová cena patrí tímu Barbora Jozefíková a Martin Sprušanský za prácu Svet bez imigrantov.
Súťažné tímy ocenené zlatom budú reprezentovať Slovensko v medzinárodnom kole Young Lions Competitions, ktoré sa uskutoční aj v roku 2022 online v termíne od 16. mája do 7. júna.
Víťazi kategórií národného kola zároveň získavajú vstup a pocestujú na festival Cannes Lions, ktorý sa uskutoční 20.-24. júna.
Prehľad ocenených prác:
KATEGÓRIA |
OCENENIE |
PRÁCA |
SÚŤAŽIACI |
|
Zlato |
Pivo z tieňa chutí vždy lepšie |
Iveta Valentová, Václav Kudělka |
|
Bronz |
A pritom naše slovenské |
Matúš Kováč, Adam Mészáros |
|
Bronz |
Čistá kvalita zo Slovenska |
Lukáša Lukonič, Dominik Hasák |
PR |
Zlato |
Správy z budúcnosti |
Jakub Kováč, Soňa Časárová |
PR |
Striebro |
Prírodná rezervácia |
Soňa Belyusová, Adela Holubčíková |
PR |
Bronz |
Index vzduchu |
Daniel Vachuna, Michal Roháček |
MARKETERS |
Zlato |
ENTERASA |
Ivana Viteková, Ivana Masarovičová |
MARKETERS |
Bronz |
Digitálna Družina |
Filip Kuchár, Paulína Vozárik Zlochová |
FILM |
Zlato |
Pripraviť sa, pozor, STOP! |
Katarína Chudá, Martin Luther |
FILM |
Striebro |
Tender na úrovni |
Jakub Svetlík, Petra Stanová |
FILM |
Bronz |
Čunder |
Ivana Viteková, Lukáš Krist |
MEDIA |
Zlato |
MADE FOR SPORT – tenisky, ktoré ťa vezmú na športovisko od |
Monika Farkašová, Jakub Svetlík |
MEDIA |
Striebro |
Začať je ľahké |
Michal Hroš, Vladimír Labunet. |
DESIGN |
Zlato |
Sunfollowers |
Karin Hykšová, Veronika Holásková |
DESIGN |
Bronz |
Svet bez imigrantov |
Barbora Jozefíková, Martin Sprušanský |
Partneri súťaže
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film – Klub reklamných agentúr Slovenska
Marketers – Telekom
Media – ČSOB
PR – Slovenská sporiteľňa
Print – Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock