KEĎ SA Z “CHCEM POMÔCŤ” STANE TITULNÝ PRÍBEH
V kategórii PR na Young Lions Slovakia to tento rok bzučalo ako na launchi nového iPhonu – zadanie od partnera kategórie, Slovenskej sporiteľne, bolo jasné: vytvorte stratégiu, ktorá cez apku George premení „Chcem pomôcť“ na novú normu. Cieľ? Zviditeľniť funkciu, ktorá z online darcovstva robí párklikový good deed.
MALI TO V HLAVE. AJ NA SLIDOCH.
Do súťaže sa zapojilo 11 tímov a konkurencia bola ostrá. Na shortlist sa dostali len tri nápady, ale o to silnejšie. Ukázali, že v kategórii PR nestačí len nápad, ale aj stratégia, presvedčivý storytelling a trochu tej povestnej levej dravosti:
🟣 Katarína Sopková, Patrícia Al-Hadi – Transakčný dar
🟣 Richard Sokol, Andrea Jurgošová – Darcovia budúcnosti
🟣 Zuzana Jendrisková, Radka Balážiková – Partner do budúcna
VÍŤAZI, KTORÍ NEBOLI PREKVAPENÍM
🥇 Zlato: Transakčný dar (Katarína Sopková & Patrícia Al-Hadi)

Zobrali toxické PR slovo „transakčná daň“ a prevrátili ho na niečo, čo ľudí nenahnevá, ale poteší. Originálny twist, ktorý spojil real-time tému s funkciou George, zafungoval nielen ako insight, ale aj ako headline-ready message pre novinárov.
🥈 Striebro: Darcovia budúcnosti (Richard Sokol & Andrea Jurgošová)

🥉 Bronz: Partner do budúcna (Zuzana Jendrisková & Radka Balážiková)

POROTA KATEGÓRIU NEŠETRILA
Marta Cesnaková zo Slovenskej sporiteľne priznala, že to bol jeden z najťažších ročníkov:
„O víťazovi sme diskutovali dlho a intenzívne. Nakoniec nás presvedčila práca, ktorá využila aktuálny spoločenský problém a kreatívne ho twistla do pozitívna. Až štyri práce prišli s veľmi podobným nápadom, čo žiaľ v PR znamená mínusový bod za originalitu.“
Zároveň dodala malý future brief:
„Budem rada, ak sa v budúcnosti tímy z reklamných agentúr spoja s PR špecialistami, čo môže priniesť ešte lepší pohľad na to, ako PR naozaj funguje.“
RADA OD NAJPOVOLANEJŠIEHO
Ako bonus si odnášame aj tipy od Petra Rajčáka, predsedu poroty celej súťaže:
„V kategóriách ako PR rozhoduje aj stratégia – keď píšete, že médiá sa do toho zamilujú, vysvetlite aj prečo by sa toho mali chytiť. Čo bude ten bezplatný mediálny priestor?“
Tento ročník ukázal, že PR nie je len o tom, čo sa napíše do tlačovky. Ale aj o tom, ako (a či) to niekto vôbec zdieľa.
Ak ste tento rok neboli v zápolení, možno tam budete o rok. A tentoraz možno ocenení.