Kategória MEDIA na Young Lions Slovakia 2025 ukázala, že mladí myslia úplne out of the box
Víťazná kreatíva nie je len o tom, čo povieš, ale cez aký kanál to povieš. Ak nás kategória MEDIA tento rok niečo naučila, tak práve to, že komunikačný kanál je ako nádobka môžeš do nej naliať čokoľvek, aj tú najčistejšiu pointu.
Na Young Lions Slovakia 2025 sa do tejto disciplíny pustilo 15 tímov, ktoré si mohli vybrať, či budú hrať na istotu… alebo vytvoria niečo, čo ešte neexistuje. Niektorí z nich tú druhú možnosť najviac trafili.
Brief, ktorý chcel viac než peknú kampaň
Partnerom kategórie MEDIA bol Slovak Telekom.
Zadanie znelo pomerne jasne: Vytvoriť inovatívnu mediálnu stratégiu, ktorá motivuje mladých ľudí darovať krv počas leta, teda v čase, keď majú myseľ na festivaloch, pri vode alebo úplne inde.
Telekom už tretí rok spolupracuje s Národnou transfúznou službou na kampani #RešpektDarcom a vie, že kampaň na záchranu životov nepotrebuje megabudget, ale geniálny nápad. Letné obdobie je pre transfúzne stanice kritické: zásoby klesajú, ale potreba krvi rastie. Úloha pre kreatívne tímy bola jasná: dostať sa do hláv generácie Z spôsobom, ktorý ich neodradí, ale zaujme.
Z briefu do finále: 7 tímov, ktoré mali čo povedať
Shortlistované práce:
– Najviac rešpektovaný job leta – Daniela Štalmachová & Gabika Brezaniová
– #RešpektHealerom – Kitti Simon & Thalia Earl
– Vstupenka medzi darcov – Lukáš Lukonič & Gabriel Jakubovič
– FROM POWER STATION TO DONATION – Martin Hluchý & Michal Porubovič
– DUBAI CHOCOLATE ZERO – Patrícia Al-Hadi & Jakub Svetlík
– Bloodyguard – Richard Sokol & Ladislav Macko
– nemaj na lehátku – Zuzana Michalíková & Jakub Šťavina
Od ideí s environmentálnym twistom až po gamifikáciu zážitku darovania krvi: tento shortlist ukázal, že kreativita nestačí. Musí to fungovať ako médium.
Víťazi, ktorí zabalili nápad do flakónu
🥇 ZLATO: Bloodyguard
Richard Sokol & Ladislav Macko

Repelent proti komárom, ktorý zároveň hovorí: „Hej, tvoju krv chce niekto iný. Niekto, komu ju naozaj treba darovať.“
Médium? Flakón ako nosič odkazu. Letný produkt sa zmenil na nástroj pre záchranu životov. A práve to presvedčilo porotu.
🥈 STRIEBRO:
– DUBAI CHOCOLATE ZERO – Patrícia Al-Hadi & Jakub Svetlík

– Vstupenka medzi darcov – Lukáš Lukonič & Gabriel Jakubovič

🥉 BRONZ:
– nemaj na lehátku – Zuzana Michalíková & Jakub Šťavina

Ako to videli tí, čo držali váhu zlata v rukách.
Marek Surovec, Senior Copywriter, Free Andy:
„MEDIA bola pre mňa jedna z najzaujímavejších kategórií, v ktorej sme videli niekoľko veľmi pekných a zaujímavých riešení. Tomu zodpovedá aj množstvo short-listov a ocenení, ktoré sme rozdali.
Telekom priniesol super brief, ktorý tímom skutočne zapasoval. Niektoré práce síce trpeli tým, že ich idea zapadla pod množstvom vysvetľovania mechaniky, no tie najlepšie ukázali krásu tejto kategórie. Originalitu. Jednoduchosť. Sviežosť. Presne to, čo sme hľadali.“
Andrej Matyáš, Senior Manager, Client Leadership, Mindshare Slovensko:
„Kvalita prihlásených prác dosahovala veľmi vysokú úroveň. Mnohé z predložených návrhov boli natoľko prepracované, že by umožňovali takmer okamžitú implementáciu.
Pri hodnotení sme sa však primárne zameriavali na originalitu a inovatívne využitie média. Po konštruktívnych diskusiách v rámci poroty sme sa rozhodli oceniť prácu, ktorá predstavila nekonvenčný prístup: transformáciu flakónu od repelentu na nový mediálny nosič.
Tento koncept umožňuje originálnym spôsobom komunikovať kampaň klienta a predstavuje inovatívne riešenie v oblasti marketingovej komunikácie.“
MEDIA ≠ banner. MEDIA = idea v pohybe
Tento ročník Young Lions Slovakia ukázal, že média nie sú len „kde“, ale aj „ako“.
Aj zdanlivo nenápadný nosič môže niesť silné posolstvo – ak vieš, čo s ním spraviť.
Víťazný koncept Bloodyguard nie je len nápad, je to výzva.
Možno sa čoskoro zmení na reálny produkt, ktorý nájdeš v drogerke vedľa opaľovacieho krému. A možno nie.
Ale ten nápad už niekde niekomu beží v hlave. A to je presne to, čo robí z MEDIA jednu z najťažších, ale najkrajších kategórií.
BONUS na záver: 1 z 3 rád od predsedu poroty, ktoré môžu rozhodnúť o výhre, next year…
„Zo všetkých svojich nápadov vyberte ten najodvážnejší. Young Lions je medzinárodná súťaž kreativity v Cannes. A Cannes Lions je najslávnejší festival kreativity na svete.“
Richard a Ladislav si zjavne túto radu zobrali k srdcu a šli do toho s nápadom, ktorý by len málokto očakával. A práve preto fungoval.