Sledujte nás

AKO DR. MAX A ZOMRI UROBILI Z BLACK FRIDAY VIRÁLNU SENZÁCIU – A ZÍSKALI ZLATO NA EFFIE AWARDS 2024

EFFIE, Novinky

Black Friday býva každoročne bojom o zľavy, kde značky prekrikujú jedna druhú v snahe ponúknuť ešte lepšiu cenu. Agentúrua This is Locco a Dr. Max sa rozhodoli vybočiť z radu – namiesto ďalšej generickej kampane prišli s nápadom, ktorý nielen pobavil, ale aj predal.

V spolupráci s ikonickou meme stránkou ZOMRI vznikla Nezomri taška – balíček vitamínov a minerálov, ktorý mal ľuďom pomôcť „prežiť“ chrípkovú sezónu. Výsledok? Produkt sa vypredal za menej ako 24 hodín, e-shop zaznamenal výrazný nárast návštevnosti. Značka sa stala najvyhľadávanejšou online lekárňou v období Black Friday.

Za tento jedinečný prístup si kampaň odniesla zlato na EFFIE Awards Slovak Republic 2024 v kategórii Partnership & Sponsorship. Čo stálo za jej úspechom?

Keď sa lekáreň spojí s meme kráľmi, vznikne hit

V čase, keď Black Friday kampane zaplavujú online priestor rovnakými ponukami, bolo treba urobiť niečo iné. Agentúra This is Locco prišla s nápadom, že ich klient Dr. Max zvýši predaje nie cenou, ale influencerom.

V spolupráci so ZOMRI, jednou z najvplyvnejších satirických stránok na Slovensku, vznikol unikátny influencerský produkt – Nezomri taška. Taška vychádzala z ikonického dizajnu ZOMRI, ale niesla nový, trefný odkaz: „Nezomri“. Namiesto bezcieľnych nákupov sa sústredila na niečo dôležitejšie – zdravie a imunitu počas chrípkovej sezóny.

Humor, ktorý predáva: Ako sa z tašky stal must-have produkt sezóny

Kľúčovým prvkom kampane bolo spojenie dvoch zdanlivo nesúvisiacich svetov – serióznej lekárne a meme kultúry. Tento kontrast bol však presne tým, čo zafungovalo. Kampaň sa sústredila na:

Silný insight – Zákazníci počas Black Friday očakávajú výhodné ponuky, ale v chaose zliav ich zaujal práve humor a relevantnosť sezónnej témy.
Influencerský efekt – ZOMRI odštartovalo kampaň virálnym videom, ktoré prilákalo masívnu pozornosť. Influenceri, ktorým bola taška zaslaná, ju prirodzene začali promovať.
Kreativitu v exekúcii – Landing page pre Nezomri tašku kombinovala humor s funkčnosťou, čím uľahčovala zákazníkom nákup.
Využitie trendu – Meme kultúra má silný vplyv na mladých ľudí, ktorí tvoria kľúčovú časť online nákupcov.

Čo na kampaň povedala porota? Ich hodnotenia hovoria za všetko

Porotcovia EFFIE ocenili nielen originálny nápad, ale aj jeho efektívne prepojenie na predajný výkon:

„Spojenie Dr. Max a ZOMRI je jedno z najlepších, aké som pri tejto stránke videla. Jednoduchá idea, ktorá je vtipne a jasne odkomunikovaná a ide priamo po produkte.“

„Za mňa skvelé odlíšenie sa od konkurencie počas najväčšieho nákupného obdobia v roku veľmi jednoduchým produktom. Fungovalo to a predalo to.“

„Výborne zvolená stratégia, jednoduchý nápad, odvaha. Skvelé!“

Na druhej strane niektorí porotcovia poukázali na to, že by bolo vhodné ešte lepšie špecifikovať ciele kampane a presnejšie vyhodnotiť jej efektivitu na sociálnych sieťach. To však nič nemení na tom, že porota sa zhodla – išlo o jednu z najvýraznejších a najefektívnejších spoluprác roka.

Black Friday bez zliav? Táto kampaň dokázala, že to ide

Úspech kampane Nezomri taška ukázal, že aj v preplnenom online priestore sa dá zaujať nielen cenou, ale aj kreatívou. Stačí mať silný insight, správneho partnera a odvahu vystúpiť z radu.

Táto kampaň je príkladom toho, že influencerské spolupráce môžu mať nielen virálny efekt, ale aj reálny dopad na predaj. A keď sa podarí spojiť humor, relevantnosť a dobrý produkt, vznikne niečo, čo si zákazníci nielen zapamätajú, ale si to aj kúpia.

Podobné príspevky