08.04.2021

Zlatý klinec sa aj v roku 2021 posúva na september

Odborní garanti súťaže Klub reklamných agentúr Slovenska, Art Directors Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie sa aj v tomto roku rozhodli presunúť udeľovanie ocenení kreativity.


Vyhlásenie výsledkov a cien za najkreatívnejšie slovenské reklamné kampane sa uskutoční 24. septembra 2021.  

“Na základe aktuálneho vývoja, kedy vidíme, ako sa presúvajú do online-u, alebo úplne rušia aj iné festivaly sme sa rozhodli, že nebudeme tvrdohlaví. Zároveň však veríme a chceme dať Zlatému klincu šancu, že bude výnimočný. Že ako bol minulý rok prvý, ktorý sa musel transformovať, naopak v septembri prinesie závan čerstvého vetra a my sa na ňom v nejakej miere stretneme,” hovorí Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka KRAS.

V nasledujúcich týždňoch sa bude pracovno-organizačný výbor intenzívne venovať príprave súťaže a postupne zverejňovať na webe a Facebooku bližšie informácie. Už teraz je ale známe obdobie, za ktoré bude možné prihlásiť reklamné kampane. Ako uvádza Alexander Smik, člen prezídia KRAS a organizačného výboru Zlatého klinca: “Do súťaže sa budú môcť prihlásiť reklamné kampane, ktoré boli zverejnené od 1. júla 2020 až do 31. júla 2021. Dôvod je prozaický: chceme dať priestor čo najviac prácam. Aj iné špecializované súťaže a mesačné hodnotenia sú dôkazom toho, že vzniká množstvo a kvalitných kampaní, agentúry a najmä zadávatelia k reklame pristupujú aj v týchto časoch aktívne. Mali by sme o nich hovoriť a mali by byť za svoju prácu ocenení. Lebo ako sa očakáva, rok 2021 nebude  rokom storytellingu, ale rokom storydoingu.”

Zlatý klinec býval v minulosti sprevádzaný ďalšími dvoma úspešnými aktivitami, súťažou pre mladých kreatívcov Young Lions a Festivalom kreativity. Young Lions sa po minuloročnej prestávke opäť vráti a už v najbližších dňoch organizátori zverenia bližšie informácie a otvoria registráciu do národného kola súťaže. O Festivale kreativity a jeho podobe sa ešte vedú rozhovory.


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.4 162 785
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 989 380
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 452 903
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 406 674
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 083 546
6Zaraguza s.r.o.2 000 681
7Effectivity s.r.o.1 990 538
8TRIAD s.r.o.1 870 629
9MullenLowe GGK s.r.o1 426 301
10Elite Solutions, s.r.o.   910 696
11Respect APP s.r.o.   746 252
12Apple Pie, s.r.o.   588 958

Agen. roka

1Wiktor Leo Burnett2 144
2TRIAD Advertising1 230
3Effectvity POWERED by PUBLICIS1 229
4MADE BY VACULIK1 224
5Istropolitana Ogilvy1 125
6MUW Saatchi & Saatchi1 110
7Mannschaft   790
8Zaraguza   685
9Respect APP   560
10

Jandl
Somebody & Somebody

   500

Effie

KATEGÓRIA FMCG
Zlato - Mannschaft (Sila skutočného Borca)
Striebro - MADE BY VACULIK (Ako Zlatý Bažant '73 rozveselil celé Slovensko, ...)
KATEGÓRIA TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
Striebro - MUW Saatchi & Saatchi (Ako uspieť v čase najväčšej krízy)
KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Skutočný pochod za život)
Bronz - Effectivity POWERED by PUBLICIS (Pa a Pi po 33 rokoch)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Zlato - Somebody & Somebody (Veselé ponožky, čo nemajú páru)
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Áno, teraz!)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Zlato - Wiktor Leo Burnett (Hrášková polievka)
KATEGÓRIA DIGITAL
Bronz - Studio Echt (Gizka rieši)

Zlatý klinec

1 Wiktor Leo Burnett705
2 MADE BY VACULIK525
3 Istropolitana Ogilvy390
4 MUW Saatchi & Saatchi350
5 TRIAD305
6 Effectivity POWERED by PUBLICIS260
7 Zaraguza245
8 Mannschaft210
9 Respect APP190
10

MARK BBDO BRATISLAVA
PEKNE & DOBRE

180
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH