05.09.2017

Zapojte sa do súťaže o najefektívnejšiu reklamu

Národná súťaž s medzinárodným pozadím – EFFIE Awards Slovakia otvára po 19-ty krát brány registrácie. Prihlásiť sa môžu malé i veľké agentúry, agentúry so zameraním na reklamu, mediálnu stratégiu, PR, event management či digital. Ocenení budú aj klienti, pre ktorých boli víťazné kampane vytvorené.


Klub reklamných agentúr Slovenska zverejnil prvé termíny pre národnú súťaž efektivity v marketingovej komunikácii EFFIE Awards Slovakia 2017. Agentúry môžu svoje práce prihlasovať do 2. októbra v prípade skorej uzávierky, do 9. októbra v prípade druhej uzávierky alebo do 23. októbra 2017, na kedy je stanovený finálny deadline. Od toho, či agentúra prácu prihlási v jednej zo skorých uzávierok alebo vo finálnej, závisí aj výška poplatku za prihlásenú prácu. Agentúry, ktoré sa do súťaže hlásia úplne po prvý raz, majú zľavu vo výške 50% z poplatku.

 

Kto sa môže prihlásiť

Zatiaľ čo v minulosti bola súťaž otvorená primárne pre reklamné agentúry, tento rok je možné, aby kampane prihlásili aj ďalší – agentúry, ktoré pôsobia v oblasti digital, PR, event management či v oblasti mediálnej stratégie – najdôležitejší je samotný výsledok v podobe efektívnej reklamnej kampane podloženej komunikačnými alebo predajnými výsledkami.

 

Súťaží sa v piatich produktových kategóriách (FMCG, Finančné služby, Telekomunikačné služby, Dobročinný marketing a Ostatné) a v štyroch špeciálnych kategóriách (David a Goliáš, Small Budgets – budget do 50 000 eur, Media Inovations/Events a Digital). Kampaň pritom možno prihlásiť do jednej produktovej a zároveň do jednej špeciálnej kategórie.

 

Ocenenie je aj pre klientov

„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách a možnostiach mantinelov, ktoré nám určuje držiteľ licencie, aby sme súťaž zatraktívnili najmä pre klientov. Táto súťaž nie je o kreativite a agentúrach, ale o výkone kampaní, ktoré od začiatku do konca intenzívne ovplyvňujú zadávatelia, a preto od tohto roka budú ocenenie získavať aj klienti priamo na pódiu EFFIE spolu s agentúrami,“ hovorí prezident KRASu Róbert Slovák. Ocenenie je rešpektované na celom svete ako známka kvalitnej práce a efektívneho predaja produktov či služieb. Na medzinárodnej úrovni sa môžu cenou pýšiť najmä značky ako Mercedes Benz, UPS, Procter & Gamble, MasterCard, Nivea či Sony Playstation.

 

Značky, ktoré uspeli

Nie je však ničím výnimočným, ak si najvyššie ceny odnášajú aj skvelo prevedené kampane pre svetovo neznámych klientov. V roku 2016 si z európskej EFFIE odniesla Grand Prix islandská kampaň Ask Gudmundur. Išlo o nízko-nákladovú kampaň ,ktorej tvorcovia zapojili rôznych zástupcov islandských regiónov ako „ľudské vyhľadávače“ – odpovedali na otázky o krajine, ktoré sa pýtali ľudia z celého sveta cez sociálne siete.

 

V národnej súťaži EFFIE Awards Slovakia sa v minulosti niekoľkokrát na najvyšších ocenených miestach rovnako objavili kampane s nízkym (alebo takmer nulovým) rozpočtom, kampane pre menších klientov. Zabodovala napríklad kampaň Veľký Tresko pre RYBA Košice, Čítam u Kaliho pre kníhkupectvo KK Bagala, Tu a teraz pre Magna – Deti v núdzi, Kúpte si nesmrteľnosť pre občianske združenie Truc sphérique či Úprimné kurča pre Hyza. Tento rok majú menší klienti či menšie agentúry rovnako šancu získať prestížnu cenu, a to aj v prípade, že sa prihlásia do kategórie k „veľkým hráčom“. Porota súťaže EFFIE v prihláškach hľadá najmä efektívne výsledky, brilantnú exekúciu a kreatívnu ideu. Minulý rok napríklad Kofola bodovala nielen u nás, ale získala so svojim šušlajúcim psom i nadnárodné ocenenie – Zlatú Euro EFFIE. 

 

Kde a ako sa prihlásiť

Prihlásiť sa do súťaže nebolo nikdy jednoduchšie - prihláška do súťaže je tento rok po prvýkrát dostupná online. Pre prihlásenie stačí vyplniť jednoduchý formulár, pripojiť k nemu ukážku kreatívy, dáta, ktoré podporia efektivitu kampane i jej výsledky, a tiež potvrdenia od klienta, mediálnej i prieskumnej agentúry, ktorých vzory môžete nájsť na stránke súťaže spolu so štatútom a ďalšími informáciami o súťaži. Všetko nájdete na www.effie.sk. Víťazov následne spoznáme počas slávnostného vyhlásenia výsledkov koncom novembra. 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.4 162 785
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 989 380
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 452 903
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 406 674
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 083 546
6Zaraguza s.r.o.2 000 681
7Effectivity s.r.o.1 990 538
8TRIAD s.r.o.1 870 629
9MullenLowe GGK s.r.o1 426 301
10Elite Solutions, s.r.o.   910 696
11Respect APP s.r.o.   746 252
12Apple Pie, s.r.o.   588 958

Agen. roka

1Wiktor Leo Burnett2 144
2TRIAD Advertising1 230
3Effectvity POWERED by PUBLICIS1 229
4MADE BY VACULIK1 224
5Istropolitana Ogilvy1 125
6MUW Saatchi & Saatchi1 110
7Mannschaft   790
8Zaraguza   685
9Respect APP   560
10

Jandl
Somebody & Somebody

   500

Effie

KATEGÓRIA FMCG
Zlato - Mannschaft (Sila skutočného Borca)
Striebro - MADE BY VACULIK (Ako Zlatý Bažant '73 rozveselil celé Slovensko, ...)
KATEGÓRIA TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
Striebro - MUW Saatchi & Saatchi (Ako uspieť v čase najväčšej krízy)
KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Skutočný pochod za život)
Bronz - Effectivity POWERED by PUBLICIS (Pa a Pi po 33 rokoch)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Zlato - Somebody & Somebody (Veselé ponožky, čo nemajú páru)
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Áno, teraz!)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Zlato - Wiktor Leo Burnett (Hrášková polievka)
KATEGÓRIA DIGITAL
Bronz - Studio Echt (Gizka rieši)

Zlatý klinec

1 Wiktor Leo Burnett705
2 MADE BY VACULIK525
3 Istropolitana Ogilvy390
4 MUW Saatchi & Saatchi350
5 TRIAD305
6 Effectivity POWERED by PUBLICIS260
7 Zaraguza245
8 Mannschaft210
9 Respect APP190
10

MARK BBDO BRATISLAVA
PEKNE & DOBRE

180
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH