05.09.2017

Zapojte sa do súťaže o najefektívnejšiu reklamu

Národná súťaž s medzinárodným pozadím – EFFIE Awards Slovakia otvára po 19-ty krát brány registrácie. Prihlásiť sa môžu malé i veľké agentúry, agentúry so zameraním na reklamu, mediálnu stratégiu, PR, event management či digital. Ocenení budú aj klienti, pre ktorých boli víťazné kampane vytvorené.


Klub reklamných agentúr Slovenska zverejnil prvé termíny pre národnú súťaž efektivity v marketingovej komunikácii EFFIE Awards Slovakia 2017. Agentúry môžu svoje práce prihlasovať do 2. októbra v prípade skorej uzávierky, do 9. októbra v prípade druhej uzávierky alebo do 23. októbra 2017, na kedy je stanovený finálny deadline. Od toho, či agentúra prácu prihlási v jednej zo skorých uzávierok alebo vo finálnej, závisí aj výška poplatku za prihlásenú prácu. Agentúry, ktoré sa do súťaže hlásia úplne po prvý raz, majú zľavu vo výške 50% z poplatku.

 

Kto sa môže prihlásiť

Zatiaľ čo v minulosti bola súťaž otvorená primárne pre reklamné agentúry, tento rok je možné, aby kampane prihlásili aj ďalší – agentúry, ktoré pôsobia v oblasti digital, PR, event management či v oblasti mediálnej stratégie – najdôležitejší je samotný výsledok v podobe efektívnej reklamnej kampane podloženej komunikačnými alebo predajnými výsledkami.

 

Súťaží sa v piatich produktových kategóriách (FMCG, Finančné služby, Telekomunikačné služby, Dobročinný marketing a Ostatné) a v štyroch špeciálnych kategóriách (David a Goliáš, Small Budgets – budget do 50 000 eur, Media Inovations/Events a Digital). Kampaň pritom možno prihlásiť do jednej produktovej a zároveň do jednej špeciálnej kategórie.

 

Ocenenie je aj pre klientov

„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách a možnostiach mantinelov, ktoré nám určuje držiteľ licencie, aby sme súťaž zatraktívnili najmä pre klientov. Táto súťaž nie je o kreativite a agentúrach, ale o výkone kampaní, ktoré od začiatku do konca intenzívne ovplyvňujú zadávatelia, a preto od tohto roka budú ocenenie získavať aj klienti priamo na pódiu EFFIE spolu s agentúrami,“ hovorí prezident KRASu Róbert Slovák. Ocenenie je rešpektované na celom svete ako známka kvalitnej práce a efektívneho predaja produktov či služieb. Na medzinárodnej úrovni sa môžu cenou pýšiť najmä značky ako Mercedes Benz, UPS, Procter & Gamble, MasterCard, Nivea či Sony Playstation.

 

Značky, ktoré uspeli

Nie je však ničím výnimočným, ak si najvyššie ceny odnášajú aj skvelo prevedené kampane pre svetovo neznámych klientov. V roku 2016 si z európskej EFFIE odniesla Grand Prix islandská kampaň Ask Gudmundur. Išlo o nízko-nákladovú kampaň ,ktorej tvorcovia zapojili rôznych zástupcov islandských regiónov ako „ľudské vyhľadávače“ – odpovedali na otázky o krajine, ktoré sa pýtali ľudia z celého sveta cez sociálne siete.

 

V národnej súťaži EFFIE Awards Slovakia sa v minulosti niekoľkokrát na najvyšších ocenených miestach rovnako objavili kampane s nízkym (alebo takmer nulovým) rozpočtom, kampane pre menších klientov. Zabodovala napríklad kampaň Veľký Tresko pre RYBA Košice, Čítam u Kaliho pre kníhkupectvo KK Bagala, Tu a teraz pre Magna – Deti v núdzi, Kúpte si nesmrteľnosť pre občianske združenie Truc sphérique či Úprimné kurča pre Hyza. Tento rok majú menší klienti či menšie agentúry rovnako šancu získať prestížnu cenu, a to aj v prípade, že sa prihlásia do kategórie k „veľkým hráčom“. Porota súťaže EFFIE v prihláškach hľadá najmä efektívne výsledky, brilantnú exekúciu a kreatívnu ideu. Minulý rok napríklad Kofola bodovala nielen u nás, ale získala so svojim šušlajúcim psom i nadnárodné ocenenie – Zlatú Euro EFFIE. 

 

Kde a ako sa prihlásiť

Prihlásiť sa do súťaže nebolo nikdy jednoduchšie - prihláška do súťaže je tento rok po prvýkrát dostupná online. Pre prihlásenie stačí vyplniť jednoduchý formulár, pripojiť k nemu ukážku kreatívy, dáta, ktoré podporia efektivitu kampane i jej výsledky, a tiež potvrdenia od klienta, mediálnej i prieskumnej agentúry, ktorých vzory môžete nájsť na stránke súťaže spolu so štatútom a ďalšími informáciami o súťaži. Všetko nájdete na www.effie.sk. Víťazov následne spoznáme počas slávnostného vyhlásenia výsledkov koncom novembra. 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 792 454
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 434 009
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 485 305
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 154 937
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 101 377
6Zaraguza s.r.o.2 000 686
7Effectivity s.r.o.1 890 735
8TRIAD s.r.o.1 603 642
9Elite Solutions, s.r.o.1 020 036
10MullenLowe GGK s.r.o.1 002 197
11Apple Pie, s.r.o.   603 947
12Respect APP s.r.o.   583 292

Agen. roka

 1TRIAD5 156
 2MUW Saatchi & Saatchi2 772
 3Wiktor Leo Burnett2 358
 4MADE BY VACULIK1 024
 5Istropolitana Ogilvy   873
 6Effectvity POWERED by PUBLICIS   844
 7Jandl   570
 8dotcom advertising   550
 9Respect APP   487
10Elite / Monday Lovers   424
11Zaraguza   334
12MullenLowe GGK   192
13applepie   110

Effie

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Slovak and Friends (Chuť žiť Tiktok challenge)
Bronz - Effe Bratislava (Rakovina nemá vlny)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - TRIAD (Kúp mi knihu)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Bronz - Socialists (Kraj sveta Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš)
KATEGÓRIA MEDIA INOVATIONS / EVENTS
Zlato - Free Andy (Zdieľaj s rozumom)
KATEGÓRIA DIGITAL
Zlato - This is Locco (Bejby Blue - Ukáž svoju digitálnu osobnosť)

Zlatý klinec

1 This is Locco840
2 MUW Saatchi & Saatchi740
3 TRIAD415
4

Socialists
Wiktor Leo Burnett

325
5 dotcom advertising310
6 Free Andy270
7 MADE BY VACULIK210
8 Darwin and the Machines190
9 Istropolitana Ogilvy185
10

Elite / Monday Lovers

Mannschaft

130
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH