05.09.2017

Zapojte sa do súťaže o najefektívnejšiu reklamu

Národná súťaž s medzinárodným pozadím – EFFIE Awards Slovakia otvára po 19-ty krát brány registrácie. Prihlásiť sa môžu malé i veľké agentúry, agentúry so zameraním na reklamu, mediálnu stratégiu, PR, event management či digital. Ocenení budú aj klienti, pre ktorých boli víťazné kampane vytvorené.


Klub reklamných agentúr Slovenska zverejnil prvé termíny pre národnú súťaž efektivity v marketingovej komunikácii EFFIE Awards Slovakia 2017. Agentúry môžu svoje práce prihlasovať do 2. októbra v prípade skorej uzávierky, do 9. októbra v prípade druhej uzávierky alebo do 23. októbra 2017, na kedy je stanovený finálny deadline. Od toho, či agentúra prácu prihlási v jednej zo skorých uzávierok alebo vo finálnej, závisí aj výška poplatku za prihlásenú prácu. Agentúry, ktoré sa do súťaže hlásia úplne po prvý raz, majú zľavu vo výške 50% z poplatku.

 

Kto sa môže prihlásiť

Zatiaľ čo v minulosti bola súťaž otvorená primárne pre reklamné agentúry, tento rok je možné, aby kampane prihlásili aj ďalší – agentúry, ktoré pôsobia v oblasti digital, PR, event management či v oblasti mediálnej stratégie – najdôležitejší je samotný výsledok v podobe efektívnej reklamnej kampane podloženej komunikačnými alebo predajnými výsledkami.

 

Súťaží sa v piatich produktových kategóriách (FMCG, Finančné služby, Telekomunikačné služby, Dobročinný marketing a Ostatné) a v štyroch špeciálnych kategóriách (David a Goliáš, Small Budgets – budget do 50 000 eur, Media Inovations/Events a Digital). Kampaň pritom možno prihlásiť do jednej produktovej a zároveň do jednej špeciálnej kategórie.

 

Ocenenie je aj pre klientov

„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách a možnostiach mantinelov, ktoré nám určuje držiteľ licencie, aby sme súťaž zatraktívnili najmä pre klientov. Táto súťaž nie je o kreativite a agentúrach, ale o výkone kampaní, ktoré od začiatku do konca intenzívne ovplyvňujú zadávatelia, a preto od tohto roka budú ocenenie získavať aj klienti priamo na pódiu EFFIE spolu s agentúrami,“ hovorí prezident KRASu Róbert Slovák. Ocenenie je rešpektované na celom svete ako známka kvalitnej práce a efektívneho predaja produktov či služieb. Na medzinárodnej úrovni sa môžu cenou pýšiť najmä značky ako Mercedes Benz, UPS, Procter & Gamble, MasterCard, Nivea či Sony Playstation.

 

Značky, ktoré uspeli

Nie je však ničím výnimočným, ak si najvyššie ceny odnášajú aj skvelo prevedené kampane pre svetovo neznámych klientov. V roku 2016 si z európskej EFFIE odniesla Grand Prix islandská kampaň Ask Gudmundur. Išlo o nízko-nákladovú kampaň ,ktorej tvorcovia zapojili rôznych zástupcov islandských regiónov ako „ľudské vyhľadávače“ – odpovedali na otázky o krajine, ktoré sa pýtali ľudia z celého sveta cez sociálne siete.

 

V národnej súťaži EFFIE Awards Slovakia sa v minulosti niekoľkokrát na najvyšších ocenených miestach rovnako objavili kampane s nízkym (alebo takmer nulovým) rozpočtom, kampane pre menších klientov. Zabodovala napríklad kampaň Veľký Tresko pre RYBA Košice, Čítam u Kaliho pre kníhkupectvo KK Bagala, Tu a teraz pre Magna – Deti v núdzi, Kúpte si nesmrteľnosť pre občianske združenie Truc sphérique či Úprimné kurča pre Hyza. Tento rok majú menší klienti či menšie agentúry rovnako šancu získať prestížnu cenu, a to aj v prípade, že sa prihlásia do kategórie k „veľkým hráčom“. Porota súťaže EFFIE v prihláškach hľadá najmä efektívne výsledky, brilantnú exekúciu a kreatívnu ideu. Minulý rok napríklad Kofola bodovala nielen u nás, ale získala so svojim šušlajúcim psom i nadnárodné ocenenie – Zlatú Euro EFFIE. 

 

Kde a ako sa prihlásiť

Prihlásiť sa do súťaže nebolo nikdy jednoduchšie - prihláška do súťaže je tento rok po prvýkrát dostupná online. Pre prihlásenie stačí vyplniť jednoduchý formulár, pripojiť k nemu ukážku kreatívy, dáta, ktoré podporia efektivitu kampane i jej výsledky, a tiež potvrdenia od klienta, mediálnej i prieskumnej agentúry, ktorých vzory môžete nájsť na stránke súťaže spolu so štatútom a ďalšími informáciami o súťaži. Všetko nájdete na www.effie.sk. Víťazov následne spoznáme počas slávnostného vyhlásenia výsledkov koncom novembra. 


Top KRAS

1JandL, marketing a reklama, s.r.o.2 907 498
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 742 269
3MADE BY VACULIK, s.r.o.1 997 053
4Istropolitana Advertising, s.r.o.1 874 662
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.1 321 887
6Effectivity, s.r.o.1 237 314
7MullenLowe GGK s.r.o.1 185 363
8TRIAD s.r.o.1 120 477
9Zaraguza s.r.o.1 016 877
10Respect APP, s.r.o.   336 923
11Apple Pie, s.r.o.   175 015

Agentúra roka

1Wiktor Leo Burnett   
2TRIAD Advertising
3Made by Vaculik

Effie

KATEGÓRIA FMCG
Zlato - Made by Vaculik
Bronz - JANDL, marketing a reklama
Bronz - TRIAD Advertising
KATEGÓRIA TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
Striebro - MUW Saatchi & Saatchi
KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Zlato - Istropolitana Ogilvy
Striebro - Made by Vaculik
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Bronz - Wiktor Leo Burnett
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Zlato - Istropolitana Ogilvy
Striebro - Wiktor Leo Burnett
KATEGÓRIA MEDIA INOVATIONS/EVENTS
Striebro - TRIAD Advertising

Zlatý klinec

1 Istropolitana Ogilvy495
2 MUW Saatchi & Saatchi455
3 MADE BY VACULIK 400
4 Zaraguza Digital230
5 Wiktor Leo Burnett190
5 JANDL, marketing a reklama190
6 TRIAD advertising
160
6 Digita.sk160
7 Mayer McCann Erickson130
8 Respect APP
125
9 Brandy120
9 VCCP Bratislava
120
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH