TAAS 2021 - rebríček ekonomickej výkonnosti agentúr je opäť otvorený
KRAS pozýva slovenské reklamné agentúry, aby sa zapojii, uzávierka sa koná 8. augusta 2022.
Rebríček TOP ADVERTISING AGENCIES SLOVAKIA je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike.
Agentúry, ktoré prejavia záujem a zúčastnia sa dotazovania sú zoradené podľa výšky ich Gross Income, ktorý je jediný celosvetovo uznávaný porovnávací parameter ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr.
Účasť v TAAS je zároveň (podobne ako v prípade TOP KRAS) aj bodovaným kritériom pre zaradenie do súťaže Agentúra roka a pre nečlenské agentúry KRAS je spoplatená sumou 1000 eur bez DPH.
Rebríček sa realizuje a zverejňuje raz ročne a jeho garantom je Klub reklamných agentúr Slovenskej republiky (KRAS).
Ako sa zúčastniť rebríčka TAAS?
V prípade záujmu sa rebríčka TAAS zúčastniť, je potrebné do 8. augusta 2022 poskytnúť údaje a vyplniť Formulár GROSS INCOME a doručiť spolu s ním povinné prílohy - Výpis z Obchodného registra z www.orsr.sk a Výkaz ziskov a strát.
Schvaľovacie zasadnutie agentúr účastných v rebríčku sa bude konať 25. augusta 2022.
Ako sa zostavuje TAAS?
- Agentúry, ktoré sa rozhodnú zaradiť do TAAS 2021 vyplnia elektronicky tzv. Formulár a pripoja Výpis z obchodného registra SR a Výkaz ziskov a strát, obe sú verejnými listinami.
- Tieto podklady preberá priamo a cez zabezpečený portál nezávislý poradca, ktorým je audítorská spoločnosť BDO.
- Nezávislý poradca zostaví anonymný grafikon odchýlok jednotlivých sledovaných účtovných parametrov a predloží ho kontrolnej komisii, ktorá bude pozostávať z vyžrebovaných zástupcov agentúr, ktoré sa rebríčka účastnia.
- Kontrolná komisia na základe podkladov predložených nezávislým poradcom určí tie subjekty (bez toho aby poznala ich mená, resp. obchodné názvy), ktoré nezávislý poradca bude ďalej dotazovať a prípadne od nich žiadať doplňujúce vysvetlenia k nahláseným údajom.
- Po tomto procese nezávislý poradca zostaví predbežný rebríček, grafikon odchýlok a komentár z komunikácie s agentúrami. Kontrolná komisia v odôvodnených prípadoch môže dotknutej agentúre, ktorá relevantne nezdôvodnila nezrovnalosti v niektorej položke, navrhnúť zníženie tejto položky na úroveň benchmarku ročníka. V prípade, že agentúra nebude s takýmto návrhom súhlasiť, Kontrolná komisia navrhne dotknutú agentúru nezaradiť do rebríčka.
- Konečnú verziu rebríčka schvaľuje tzv. Schvaľovacie zasadnutie, ktoré je zložené zo všetkých zúčastnených agentúr a bude sa konať vo štvrtok 25. augusta 2022.
Výsledný rebríček TAAS 2021 sekretariát KRAS-u zverejní v médiách.
Kompletné Zásady Top Advertising Agencies 2021.