19.04.2022

Porota národného kola súťaže Young Lions 2022 vybrala shortlisty

Do užšieho výberu postúpilo 32 prác, najviac ich je v kategórii Digital.


V utorok 19. apríla zasadala porota súťaže Young Lions Slovakia, aby vybrala práce postupujúce na shortlist. Zo 112 prihlásených prác sa porota rozhodla oceniť 32 prác.

Shortlistované práce v kategóriách DIGITAL, MARKETERS, MEDIA a PR budú súťažné dvojice  verejne prezentovať pred porotou už vo štvrtok 21. 4. 2022. Verejné prezentácie bude možné sledovať online na FB fanpage súťaže.

Už v ten istý deň večer organizátori oznámia aj výsledky a ocenia víťazov. 

 

Pozrite si, ktoré práce získali shortlist v súťaži Young Lions Slovakia 2022:

KATEGÓRIA DESIGN - ZADANIE

Partnerom kategórie je Klub reklamných agentúr Slovenska, ktorý od súťažiacich chcel, aby vytvorili jednotné vizuálne označenie – značku, ktorej cieľom je jasne označiť a podporiť všetky spoločensky zodpovedné aktivity spojené s pomocou Slovenska a jeho občanov ľuďom utekajúcim z Ukrajiny pred vojnovým konfliktom. Celé zadanie nájdete tu

Shortlistované práce:

  • Sunfollowers
  • We Take Care of U

 

KATEGÓRIA DIGITAL - ZADANIE:

Partnerom tejto kategórie je Asociácia mediálnych agentúr, (AMA) ktorá súťažiacim zadala brief na vytvorenie  kampane, ktorá potenciálnych záujemcov osloví a presvedčí o zmysle pravidelného darcovstva, predstaví jeho spoločenskú úlohu a zároveň aj množstvo výhod, ktoré z neho vyplynú. Súťažný brief je zverejený tu.

Shortlistované práce:

  • Svet bez imigrantov
  • Dočkaj času
  • Jazyková bariéra
  • Slippers
  • Zoznám sa s Mareenou
  • Blabla
  • PREKRIČ DEZOLÁTA
  • DOBROFOND
  • Spájame svety pekným gestom

 

KATEGÓRIA FILM - ZADANIE:

Partnerom kategórie je Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) so zadaním na vytvorenie 60 sekundového videa, ktoré bude jednoduchým spôsobom ukazovať na výhody využitia iniciatívy „Férový tender“, ktorej garantom je práve KRAS. Brief si prečítate tu. 

Shortlistované práce:

  • Čunder
  • Tender na úrovni
  • Pripraviť sa, pozor, STOP!

 

KATEGÓRIA MARKETERS - ZADANIE:

Partnerom kategórie je Telekom. Súťažiaci mali za úlohu vypracovať zadanie pre kreatívnu agentúru na kampaň, ktorá zvýši znalosť projektu na podporu digitálneho vzdelávania detí a mládeže ENTER. Kompletné zadanie tu.

Shortlistované práce:

  • Abeceda budúcnosti
  • Digitálna Družina
  • ENTERASA

 

KATEGÓRIA MEDIA - ZADANIE:

Partnerom kategórie je ČSOB, ktorá od súťažiacich požadovala navrhnúť efektívnu a inovatívnu mediálnu kampaň na podporu nových športovísk v Bratislave. Celý brief tu.

Shortlistované práce:

  • NIE JE ČAS NA VÝHOVORKY
  • MADE FOR SPORT - tenisky, ktoré ťa vezmú na športovisko
  • Zastávky na cvičenie
  • Začať je ľahké

 

KATEGÓRIA PR - ZADANIE:

Zadanie v kategórii PR bolo pod taktovkou Slovenskej sporiteľne. Súťažiaci mali predstaviť  komunikačnú stratégiu a plán aktivít, ako dostať grant do povedomia čo najväčšiemu množstvu ľudí a spolu s ním komunikovať poslanie najväčšej firemnej nadácie, ktorej záleží na vytváraní lepšej budúcnosti a lepšieho miesta pre život vo všetkých regiónoch Slovenska. Kompletné zadanie tu.

Shortlistované práce:

  • INDEX VZDUCHU
  • Správy z budúcnosti
  • BOL SOM TU: Pre budúcnosť
  • Predpoveď budúcnosti
  • Prírodná rezervácia

 

KATEGÓRIA PRINT - ZADANIE:

Súťažnou výzvou bolo podporiť hrdosť Slovákov na slovenské pivo. Aby Slováci boli hrdí na to, že medzi slovenské výrobky, na ktoré môžeme byť hrdí, patrí aj slovenské pivo, nielen oštiepky, bryndza a treska. Celý brief od spoločnosti Heineken Slovensko si môžete prečítať tu. 

Shortlistované práce:

  • Ležiak hodný kopírovania
  • Pivo z tieňa chutí vždy lepšie
  • Čistá kvalita zo Slovenska
  • A pritom naše slovenské
  • Ochutnajte 858
  • Legendy pochádzajú zo Slovenska

 

Všetky vypracované shortlistované práce nájdete tu.

 

O súťaži Young Lions
Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Výsledky tohto ročníka budú vyhlásené 21. apríla. Víťazi národného kola súťaže Young Lions Slovakia postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competitions,  ktoré sa v roku 2022 uskutoční online v termíne od 16. mája do 7. júna. Víťazi kategórií národného kola zároveň získavajú festival pass a pocestujú na festival kreativity Cannes Lions, ktorý sa uskutoční 20.-24. júna 2022. 

Partneri súťaže
Organizátori otvorili v roku 2022 všetkých 7 súťažných kategórií medzinárodnej licencie a partnermi jednotlivých kategórií sú: 

Design – Klub reklamných agentúr Slovenska 
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska 
Marketers – Telekom
Media  - ČSOB
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

 

 


TOP KRAS 2022

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 869 507
2Istropolitana Advertising, s.r.o.3 120 202
3Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 407 058
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 316 662
5TRIAD s.r.o.2 037 235
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 953 670
7Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 668 190
8Zaraguza s.r.o.1 479 246
9Effectivity s.r.o.1 374 001
10THIS IS LOCCO s.r.o.1 363 936
11Oh my DOT Bratislava s.r.o.1 294 300
12MullenLowe GGK s.r.o.1 294 254
13applepie, s.r.o.   495 458
14Respect APP s.r.o.   409 561
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   184 070

AR 2022

 1THIS IS LOCCO 185
 2MUW Saatchi & Saatchi 116
 3TRIAD  98,5
 4Istropolitana Ogilvy  87,5
 5Wiktor Leo Burnett  77,5
 6Elite / Monday Lovers  59
 7Jandl  55,5
 8MADE BY VACULIK  52,5
 9Zaraguza  49
11oh my DOT  45
12Róbert Slovák a jeho priatelia  43
13EFFE  34
14

MullenLowe GGK
Respect APP

  20,5
15applepie    7

Effie 2022

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemajú kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

ZK 2023

1 This is Locco1010
2 MUW Saatchi & Saatchi 530
3 Zaraguza 410
4 Istropolitana Ogilvy 390
5 Róbert Slovák a jeho priatelia 340
6 oh my DOT 310
8 Wiktor Leo Burnett 280
9 MullenLowe GGK 260
10 Elite / Monday Lovers
 250
11 MADE BY VACULIK  80
12 TRIAD  70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH