19.04.2022

Porota národného kola súťaže Young Lions 2022 vybrala shortlisty

Do užšieho výberu postúpilo 32 prác, najviac ich je v kategórii Digital.


V utorok 19. apríla zasadala porota súťaže Young Lions Slovakia, aby vybrala práce postupujúce na shortlist. Zo 112 prihlásených prác sa porota rozhodla oceniť 32 prác.

Shortlistované práce v kategóriách DIGITAL, MARKETERS, MEDIA a PR budú súťažné dvojice  verejne prezentovať pred porotou už vo štvrtok 21. 4. 2022. Verejné prezentácie bude možné sledovať online na FB fanpage súťaže.

Už v ten istý deň večer organizátori oznámia aj výsledky a ocenia víťazov. 

 

Pozrite si, ktoré práce získali shortlist v súťaži Young Lions Slovakia 2022:

KATEGÓRIA DESIGN - ZADANIE

Partnerom kategórie je Klub reklamných agentúr Slovenska, ktorý od súťažiacich chcel, aby vytvorili jednotné vizuálne označenie – značku, ktorej cieľom je jasne označiť a podporiť všetky spoločensky zodpovedné aktivity spojené s pomocou Slovenska a jeho občanov ľuďom utekajúcim z Ukrajiny pred vojnovým konfliktom. Celé zadanie nájdete tu

Shortlistované práce:

  • Sunfollowers
  • We Take Care of U

 

KATEGÓRIA DIGITAL - ZADANIE:

Partnerom tejto kategórie je Asociácia mediálnych agentúr, (AMA) ktorá súťažiacim zadala brief na vytvorenie  kampane, ktorá potenciálnych záujemcov osloví a presvedčí o zmysle pravidelného darcovstva, predstaví jeho spoločenskú úlohu a zároveň aj množstvo výhod, ktoré z neho vyplynú. Súťažný brief je zverejený tu.

Shortlistované práce:

  • Svet bez imigrantov
  • Dočkaj času
  • Jazyková bariéra
  • Slippers
  • Zoznám sa s Mareenou
  • Blabla
  • PREKRIČ DEZOLÁTA
  • DOBROFOND
  • Spájame svety pekným gestom

 

KATEGÓRIA FILM - ZADANIE:

Partnerom kategórie je Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) so zadaním na vytvorenie 60 sekundového videa, ktoré bude jednoduchým spôsobom ukazovať na výhody využitia iniciatívy „Férový tender“, ktorej garantom je práve KRAS. Brief si prečítate tu. 

Shortlistované práce:

  • Čunder
  • Tender na úrovni
  • Pripraviť sa, pozor, STOP!

 

KATEGÓRIA MARKETERS - ZADANIE:

Partnerom kategórie je Telekom. Súťažiaci mali za úlohu vypracovať zadanie pre kreatívnu agentúru na kampaň, ktorá zvýši znalosť projektu na podporu digitálneho vzdelávania detí a mládeže ENTER. Kompletné zadanie tu.

Shortlistované práce:

  • Abeceda budúcnosti
  • Digitálna Družina
  • ENTERASA

 

KATEGÓRIA MEDIA - ZADANIE:

Partnerom kategórie je ČSOB, ktorá od súťažiacich požadovala navrhnúť efektívnu a inovatívnu mediálnu kampaň na podporu nových športovísk v Bratislave. Celý brief tu.

Shortlistované práce:

  • NIE JE ČAS NA VÝHOVORKY
  • MADE FOR SPORT - tenisky, ktoré ťa vezmú na športovisko
  • Zastávky na cvičenie
  • Začať je ľahké

 

KATEGÓRIA PR - ZADANIE:

Zadanie v kategórii PR bolo pod taktovkou Slovenskej sporiteľne. Súťažiaci mali predstaviť  komunikačnú stratégiu a plán aktivít, ako dostať grant do povedomia čo najväčšiemu množstvu ľudí a spolu s ním komunikovať poslanie najväčšej firemnej nadácie, ktorej záleží na vytváraní lepšej budúcnosti a lepšieho miesta pre život vo všetkých regiónoch Slovenska. Kompletné zadanie tu.

Shortlistované práce:

  • INDEX VZDUCHU
  • Správy z budúcnosti
  • BOL SOM TU: Pre budúcnosť
  • Predpoveď budúcnosti
  • Prírodná rezervácia

 

KATEGÓRIA PRINT - ZADANIE:

Súťažnou výzvou bolo podporiť hrdosť Slovákov na slovenské pivo. Aby Slováci boli hrdí na to, že medzi slovenské výrobky, na ktoré môžeme byť hrdí, patrí aj slovenské pivo, nielen oštiepky, bryndza a treska. Celý brief od spoločnosti Heineken Slovensko si môžete prečítať tu. 

Shortlistované práce:

  • Ležiak hodný kopírovania
  • Pivo z tieňa chutí vždy lepšie
  • Čistá kvalita zo Slovenska
  • A pritom naše slovenské
  • Ochutnajte 858
  • Legendy pochádzajú zo Slovenska

 

Všetky vypracované shortlistované práce nájdete tu.

 

O súťaži Young Lions
Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Výsledky tohto ročníka budú vyhlásené 21. apríla. Víťazi národného kola súťaže Young Lions Slovakia postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competitions,  ktoré sa v roku 2022 uskutoční online v termíne od 16. mája do 7. júna. Víťazi kategórií národného kola zároveň získavajú festival pass a pocestujú na festival kreativity Cannes Lions, ktorý sa uskutoční 20.-24. júna 2022. 

Partneri súťaže
Organizátori otvorili v roku 2022 všetkých 7 súťažných kategórií medzinárodnej licencie a partnermi jednotlivých kategórií sú: 

Design – Klub reklamných agentúr Slovenska 
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska 
Marketers – Telekom
Media  - ČSOB
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

 

 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 411 114
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 309 047
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 772 278
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 306 207
5TRIAD s.r.o.1 981 772
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 962 087
7Effectivity s.r.o.1 941 768
8Zaraguza s.r.o.1 921 861
9Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 864 905
10Oh my DOT1 525 180
11THIS IS LOCCO1 407 297
12MullenLowe GGK s.r.o.1 086 208
13applepie, s.r.o.   645 829
14Respect APP s.r.o.   418 436
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   334 955

Agen. roka

 1TRIAD5 156
 2MUW Saatchi & Saatchi2 772
 3Wiktor Leo Burnett2 358
 4MADE BY VACULIK1 024
 5Istropolitana Ogilvy   873
 6Effectvity POWERED by PUBLICIS   844
 7Jandl   570
 8dotcom advertising   550
 9Respect APP   487
10Elite / Monday Lovers   424
11Zaraguza   334
12MullenLowe GGK   192
13applepie   110

Effie

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Slovak and Friends (Chuť žiť Tiktok challenge)
Bronz - Effe Bratislava (Rakovina nemá vlny)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - TRIAD (Kúp mi knihu)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Bronz - Socialists (Kraj sveta Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš)
KATEGÓRIA MEDIA INOVATIONS / EVENTS
Zlato - Free Andy (Zdieľaj s rozumom)
KATEGÓRIA DIGITAL
Zlato - This is Locco (Bejby Blue - Ukáž svoju digitálnu osobnosť)

Zlatý klinec

1 MUW Saatchi & Saatchi460
2 Istropolitana Ogilvy440
3 Mannschaft425
4 This is Locco375
5

Róbert Slovák a jeho priatelia
Wiktor Leo Burnett

330
6 TRIAD260
7 dotcom.sk235
8 JANDL165
9 Elite / Monday Lovers
Zaraguza
155
10

MADE BY VACULIK
werk studio

70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH