09.11.2016

Podporujeme Slovensko, hovorí nový riaditeľ Cannes Lions

Festival Cannes Lions vytvoril zvýhodnené pasy pre mladých do 30 rokov, Lions Health a Lions Innovation zasadil do programu hneď za sebou, aby ich každý, kto si kúpi pas na 4 dni, mohol stihnúť, a v témach sa sústredí na diverzitu, dôveru, zábavu, šport či technológie v reklame. Okrem toho uvoľnil pravidlá, ktoré môžu priaznivo ovplyvniť práve mladé levy.


Cannes Lions 2017 sa bude konať opäť v júni, konkrétne 17. – 24. júna 2017. Medzi potvrdenými spíkrami sú osobnosti celosvetového formátu ako David Droga (Droga5), Anna Wintour, Wendy Clark (DDB), Ban Ki-moon (United Nations) či Sir John Hegarty. Tematicky by sa mal ročník zameriavať na tému diverzity, dôvery či transformácie, ktoré boli zároveň najčastejšie používanými slovami na pódiu predošlého ročníka.

 

Pozitívnu zmenu a rast festivalu by mal zabezpečiť aj nový generálny riaditeľ Jose Papa, ktorý na pozíciu zasadol v auguste tohto roka. Ako vníma kreativitu, samotný festival, či si myslí, že sa agentúram z malých trhov oplatí vôbec prihlasovať práce, čo chystá a či sa chystá na Zlatý klinec nám prezradil v krátkom rozhovore.

 

Jose, v auguste ste sa stali generálnym riaditeľom najväčšieho reklamného festivalu Cannes Lions. Aký je to pocit?

Je mi cťou a som nadšený. Nadšený z toho, že budem viesť a usmerňovať Cannes Lions. Teším sa, že budem môcť bližšie spolupracovať s Filipom Tomasom, ktorý má novú úlohu, stal sa výkonným vedúcim projektu Ascential Events, ktorý je úzko spojený s Cannes Lions. Prijímam tieto výzvy a chcem sa naďalej starať o dedičstvo tohto festivalu. Veď budúci rok oslávi svoje 64. výročie. Chcem zabezpečiť, že budeme ďalej pristupovať seriózne k celému priemyslu, ktorý sa neustále mení a ktorému slúžime, ale zároveň chcem, aby sme si udržali našu základnú hodnotu – kreativitu.

 

Čo pre vás znamená kreativita v reklame?

Tvorivosť v reklame znamená prácu, ktorá si vyžaduje riziko, provokuje myseľ a hlavne poháňa rast obchodu. Cannes Lions udeľuje ceny tým najlepším prácam. Je to privilégium, mať možnosť každý deň pracovať s kreativitou svetovej úrovne.

 

Čo je pre vás teda najväčšou výzvou?

Popri hlavnom festivale toho môžeme veľa urobiť pre rast a rozvoj odborných oblastí ako je zdravotníctvo, inovácie či zábava. Budem uprednostňovať práve ich rozvoj, pretože tieto oblasti zaručujú, že budeme vedieť úspešne reagovať na potreby trhu. Keď sa na to pozriete z pohľadu Lions Innovations, zistíte, že je to o prácach, ktoré kooperujú s moderným svetom, spájajú v sebe reklamu s technológiami, s dátami, ale vždy sa aj tak vracajú do jadra toho, čo robíme. A to je kreativita.

 

Ako sa Cannes Lions díva na práce pochádzajúce z malých trhov ako je napríklad Slovensko? Ako hodnotíte úroveň ich kreativity?

Kreativita je celosvetová vec. Stále sa objavujú nové krajiny, ktoré majú túžbu ukázať svoju prácu a vyhrať leva. Sme radi, keď dostávame prihlášky z menších krajín a sledujeme, ako postupujú až k výhre. Videli sme, ako Grand Prix získali práce od krajín, ktoré dovtedy neboli súčasťou Cannes Lions, a to vrátane Indie, Číny či Ruska. Niekoľkokrát si leva odniesla Kostarika, Guatemala, Vietnam, Tunisko či Libanon. Pred piatimi rokmi tieto krajiny nezískali ani jednu cenu. Minulý rok sme po prvý raz dostali prihlášky z Moldavy, Saudská Arábia získala prvého leva v histórii – bronz v kategórii PR. Bangladéš a Chorvátsko taktiež dostali leva a Taiwan po prvý raz získal zlato v Lions Entertainment. To dokazuje, že práca s vysokou úrovňou kreativity sa môže zrodiť kdekoľvek na svete.

 

Takže pre agentúry z malých trhov má zmysel prihlasovať práce, a to aj napriek tomu, že ich konkurenciou sú vyspelé trhy ako USA a možno by mali vyššie šance na výhru v nejakej menšej súťaži?

To, že sa zapájate do súťaží a získavate ocenenia vám pomáha dostať zo seba to najlepšie. Je to ako terč, ktorý je nastavený pre úplne každého, kto sa do hry pridá. Ak ide o Slovensko, my Slovensko aktívne podporujeme, chceme aby sa s nami rovnako ako iné malé krajiny podelilo o svoju prácu. Áno, niet pochýb, že krajiny ako USA stále vyhrávajú viac levov ako menšie trhy, avšak dúfame, že v budúcnosti uvidíme, že tie najlepšie práce budú rozložené po celom svete.

 

Čo robíte v máji 2017? Budeme udeľovať ocenenie za najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, Zlatý klinec. Prídete?

Ak mi to diár dovolí, tak určite prídem!

 

///////////////////////////////////////////////////////////////

Čo čaká mladé levy v Young Lions v roku 2017?

Ako informovali organizátori Cannes Lions na pravidelnom stretnutí reprezentantov Cannes Lions zo všetkých členských krajín, pravidlá súťaže Young Lions budú môcť byť viac prispôsobené lokálnym trhom. Reprezentantom Cannes Lions na Slovensku a zároveň organizátorom Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, organizátor Zlatého klinca. Podľa jeho slov by tento rok mal okrem kategórii Print a Cyber priniesť do hry opäť kategóriu PR a tiež Film či Marketers, ktorá je primárne určená marketérom na strane zadávateľa. Slovensko by tak v medzinárodnom kole Young Lions na festivale v Cannes malo reprezentovať minimálne päť tímov. Tie si však okrem vypracovania zadania budú musieť prejsť,  v prípade, že ich prácu porota postúpi na shortlist, aj verejnými prezentáciami pred odborným publikom. Čo však budú mať oproti minulým ročníkom jednoduchšie, je vypracovanie zadania v rodnom jazyku. Najnovšie informácie, termíny a zadania sledujte na stránke súťaže alebo na Facebooku 

 

 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.4 162 785
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 989 380
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 452 903
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 406 674
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 083 546
6Zaraguza s.r.o.2 000 681
7Effectivity s.r.o.1 990 538
8TRIAD s.r.o.1 870 629
9MullenLowe GGK s.r.o1 426 301
10Elite Solutions, s.r.o.   910 696
11Respect APP s.r.o.   746 252
12Apple Pie, s.r.o.   588 958

Agen. roka

1Wiktor Leo Burnett2 144
2TRIAD Advertising1 230
3Effectvity POWERED by PUBLICIS1 229
4MADE BY VACULIK1 224
5Istropolitana Ogilvy1 125
6MUW Saatchi & Saatchi1 110
7Mannschaft   790
8Zaraguza   685
9Respect APP   560
10

Jandl
Somebody & Somebody

   500

Effie

KATEGÓRIA FMCG
Zlato - Mannschaft (Sila skutočného Borca)
Striebro - MADE BY VACULIK (Ako Zlatý Bažant '73 rozveselil celé Slovensko, ...)
KATEGÓRIA TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
Striebro - MUW Saatchi & Saatchi (Ako uspieť v čase najväčšej krízy)
KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Skutočný pochod za život)
Bronz - Effectivity POWERED by PUBLICIS (Pa a Pi po 33 rokoch)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Zlato - Somebody & Somebody (Veselé ponožky, čo nemajú páru)
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Áno, teraz!)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Zlato - Wiktor Leo Burnett (Hrášková polievka)
KATEGÓRIA DIGITAL
Bronz - Studio Echt (Gizka rieši)

Zlatý klinec

1 Wiktor Leo Burnett705
2 MADE BY VACULIK525
3 Istropolitana Ogilvy390
4 MUW Saatchi & Saatchi350
5 TRIAD305
6 Effectivity POWERED by PUBLICIS260
7 Zaraguza245
8 Mannschaft210
9 Respect APP190
10

MARK BBDO BRATISLAVA
PEKNE & DOBRE

180
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH