10.08.2021

Plošné testovanie kreativity je spustené, prihláste sa do Zlatého klinca 2021!

Zlatý klinec je späť, registrácia súťažných prác potrvá do 31. augusta 2021.


Súťaž o najkreatívnejší počin roka sa vracia v septembrovom termíne a prináša so sebou viacero noviniek.

Najvýraznejšou je nová kategória DUCH DOBY. Tá v sebe nesie 3 podkategórie, staronovú Kreativitu v čase korony a 2 nové subkategórie - Kreativita v športovom marketingu a Ekológia a trvalá udržateľnosť

Po ťažko predvídateľnom minulom ročníku sme sa snažili s pracovno-organizačným výborom tento rok vrátiť v súťaži k funkčným veciam a zároveň reagovať vylepšeniami na limity, ktoré nás preverili. Najviac sa tešíme, že sa podarí otestovať aj nejaké novinky,” hovorí výkonná riaditeľka Silvia Cyprichová.

Predĺžené je aj obdobie, za ktoré môžu agentúry prihlasovať kampane. Do súťaže je možné prihlásiť práce, ktoré boli zverejnené od 1. júla 2020 až do 31. júla 2021. Nováčikovia zároveň získavajú výhodnejšiu cenu za registráciu, pre prvoprihlasovateľov je pripravená 20%-ná zľava

Do poroty súťaže sa vrátia a do kmeňovej single aj multichannel poroty zasadnú porotcovia zo susednej Českej republiky.

Kreatívu tohtoročného Zlatého klinca pripravuje tím agentúry MullenLowe GGK, pod vedením Creative Directora Vlada Slivku:

Zlatý klinec vnímam ako najprestížnejšiu súťaž našej branže. Každý rok si hľadá nejakú tému, tento rok sme sa na to podujali my. V minulosti už boli ročníky, ktoré odkazovali na aktuálne dianie, napríklad Voľby slovenskej národnej reklamy. Aktuálne žijeme dobu, ktorá má imperatív koronakrízy a ovplyvňuje to celé naše fungovanie. Ovplyvnilo to aj uvažovanie o Klinci. Uvedomujeme si silný prienik medzi plošným testovaním, fenoménom našej krajiny a plošným testovaním kreativity, čo Zlatý klinec de facto je. Hlavný lightmotív je zastrešením toho, čo sa bude diať. Všetci dobrovoľne odovzdáme vzorky kreatívnych pokusov, ktoré sme vytvorili, konzílium odborníkov posúdi či sú pozitívne alebo negatívne na kreativitu, nápady a vo finále si na odbernom mieste tí šťastní prevezmú certifikáty. Tá metafora sedí, je jasná a zrozumiteľná.  A keď sa raz niekto bude pozerať na históriu Zlatého klinca bude vedieť, že áno, v týchto časoch sme tvorili a žili.

 

Dôležité termíny súťaže:

AUGUST

DDL pre uzávierku registrácie

31. augusta

SEPTEMBER

Zasadanie poroty (shortlist) - single channel

22. septembra

Zasadanie poroty (shortlist) - multi channel

23. septembra

Prezentácia shortlistov (multi channel)

24. septembra

Zasadanie poroty - víťazi single channel

24. septembra

Zasadanie poroty - víťazi multi channel

24. septembra

Event - vyhlásenie výsledkov

24. septembra

Výsledky, to najlepšie zo ZK (špeciál)

28. septembra

O výsledkoch testovania, udelení Zlatých, Strieborných a Bronzových klincov a kto získa titul najpozitívnejšej Agentúry večera sa verejnosť dozvie 24. septembra 2021.
Viac informácii na www.zlatyklinec.sk

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

O súťaži Zlatý klinec

Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá je organizovaná každoročne od roku 1994. Vyhlasovateľom je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie. Kmeňovú porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita jeho realizácie.


TOP KRAS 2022

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 869 507
2Istropolitana Advertising, s.r.o.3 120 202
3Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 407 058
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 316 662
5TRIAD s.r.o.2 037 235
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 953 670
7Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 668 190
8Zaraguza s.r.o.1 479 246
9Effectivity s.r.o.1 374 001
10THIS IS LOCCO s.r.o.1 363 936
11Oh my DOT Bratislava s.r.o.1 294 300
12MullenLowe GGK s.r.o.1 294 254
13applepie, s.r.o.   495 458
14Respect APP s.r.o.   409 561
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   184 070

AR 2022

 1THIS IS LOCCO 185
 2MUW Saatchi & Saatchi 116
 3TRIAD  98,5
 4Istropolitana Ogilvy  87,5
 5Wiktor Leo Burnett  77,5
 6Elite / Monday Lovers  59
 7Jandl  55,5
 8MADE BY VACULIK  52,5
 9Zaraguza  49
11oh my DOT  45
12Róbert Slovák a jeho priatelia  43
13EFFE  34
14

MullenLowe GGK
Respect APP

  20,5
15applepie    7

Effie 2022

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemajú kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

ZK 2023

1 This is Locco1010
2 MUW Saatchi & Saatchi 530
3 Zaraguza 410
4 Istropolitana Ogilvy 390
5 Róbert Slovák a jeho priatelia 340
6 oh my DOT 310
8 Wiktor Leo Burnett 280
9 MullenLowe GGK 260
10 Elite / Monday Lovers
 250
11 MADE BY VACULIK  80
12 TRIAD  70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH