10.08.2021

Plošné testovanie kreativity je spustené, prihláste sa do Zlatého klinca 2021!

Zlatý klinec je späť, registrácia súťažných prác potrvá do 31. augusta 2021.


Súťaž o najkreatívnejší počin roka sa vracia v septembrovom termíne a prináša so sebou viacero noviniek.

Najvýraznejšou je nová kategória DUCH DOBY. Tá v sebe nesie 3 podkategórie, staronovú Kreativitu v čase korony a 2 nové subkategórie - Kreativita v športovom marketingu a Ekológia a trvalá udržateľnosť

Po ťažko predvídateľnom minulom ročníku sme sa snažili s pracovno-organizačným výborom tento rok vrátiť v súťaži k funkčným veciam a zároveň reagovať vylepšeniami na limity, ktoré nás preverili. Najviac sa tešíme, že sa podarí otestovať aj nejaké novinky,” hovorí výkonná riaditeľka Silvia Cyprichová.

Predĺžené je aj obdobie, za ktoré môžu agentúry prihlasovať kampane. Do súťaže je možné prihlásiť práce, ktoré boli zverejnené od 1. júla 2020 až do 31. júla 2021. Nováčikovia zároveň získavajú výhodnejšiu cenu za registráciu, pre prvoprihlasovateľov je pripravená 20%-ná zľava

Do poroty súťaže sa vrátia a do kmeňovej single aj multichannel poroty zasadnú porotcovia zo susednej Českej republiky.

Kreatívu tohtoročného Zlatého klinca pripravuje tím agentúry MullenLowe GGK, pod vedením Creative Directora Vlada Slivku:

Zlatý klinec vnímam ako najprestížnejšiu súťaž našej branže. Každý rok si hľadá nejakú tému, tento rok sme sa na to podujali my. V minulosti už boli ročníky, ktoré odkazovali na aktuálne dianie, napríklad Voľby slovenskej národnej reklamy. Aktuálne žijeme dobu, ktorá má imperatív koronakrízy a ovplyvňuje to celé naše fungovanie. Ovplyvnilo to aj uvažovanie o Klinci. Uvedomujeme si silný prienik medzi plošným testovaním, fenoménom našej krajiny a plošným testovaním kreativity, čo Zlatý klinec de facto je. Hlavný lightmotív je zastrešením toho, čo sa bude diať. Všetci dobrovoľne odovzdáme vzorky kreatívnych pokusov, ktoré sme vytvorili, konzílium odborníkov posúdi či sú pozitívne alebo negatívne na kreativitu, nápady a vo finále si na odbernom mieste tí šťastní prevezmú certifikáty. Tá metafora sedí, je jasná a zrozumiteľná.  A keď sa raz niekto bude pozerať na históriu Zlatého klinca bude vedieť, že áno, v týchto časoch sme tvorili a žili.

 

Dôležité termíny súťaže:

AUGUST

DDL pre uzávierku registrácie

31. augusta

SEPTEMBER

Zasadanie poroty (shortlist) - single channel

22. septembra

Zasadanie poroty (shortlist) - multi channel

23. septembra

Prezentácia shortlistov (multi channel)

24. septembra

Zasadanie poroty - víťazi single channel

24. septembra

Zasadanie poroty - víťazi multi channel

24. septembra

Event - vyhlásenie výsledkov

24. septembra

Výsledky, to najlepšie zo ZK (špeciál)

28. septembra

O výsledkoch testovania, udelení Zlatých, Strieborných a Bronzových klincov a kto získa titul najpozitívnejšej Agentúry večera sa verejnosť dozvie 24. septembra 2021.
Viac informácii na www.zlatyklinec.sk

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

O súťaži Zlatý klinec

Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá je organizovaná každoročne od roku 1994. Vyhlasovateľom je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie. Kmeňovú porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita jeho realizácie.


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.4 162 785
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 989 380
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 452 903
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 406 674
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 083 546
6Zaraguza s.r.o.2 000 681
7Effectivity s.r.o.1 990 538
8TRIAD s.r.o.1 870 629
9MullenLowe GGK s.r.o1 426 301
10Elite Solutions, s.r.o.   910 696
11Respect APP s.r.o.   746 252
12Apple Pie, s.r.o.   588 958

Agen. roka

1Wiktor Leo Burnett2 144
2TRIAD Advertising1 230
3Effectvity POWERED by PUBLICIS1 229
4MADE BY VACULIK1 224
5Istropolitana Ogilvy1 125
6MUW Saatchi & Saatchi1 110
7Mannschaft   790
8Zaraguza   685
9Respect APP   560
10

Jandl
Somebody & Somebody

   500

Effie

KATEGÓRIA FMCG
Zlato - Mannschaft (Sila skutočného Borca)
Striebro - MADE BY VACULIK (Ako Zlatý Bažant '73 rozveselil celé Slovensko, ...)
KATEGÓRIA TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
Striebro - MUW Saatchi & Saatchi (Ako uspieť v čase najväčšej krízy)
KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Skutočný pochod za život)
Bronz - Effectivity POWERED by PUBLICIS (Pa a Pi po 33 rokoch)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Zlato - Somebody & Somebody (Veselé ponožky, čo nemajú páru)
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Áno, teraz!)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Zlato - Wiktor Leo Burnett (Hrášková polievka)
KATEGÓRIA DIGITAL
Bronz - Studio Echt (Gizka rieši)

Zlatý klinec

1 Wiktor Leo Burnett705
2 MADE BY VACULIK525
3 Istropolitana Ogilvy390
4 MUW Saatchi & Saatchi350
5 TRIAD305
6 Effectivity POWERED by PUBLICIS260
7 Zaraguza245
8 Mannschaft210
9 Respect APP190
10

MARK BBDO BRATISLAVA
PEKNE & DOBRE

180
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH