04.04.2017

Na Slovensku vzniká prvý reklamný festival

Skôr ako sa naplno rozbehne letná festivalová sezóna, slovenská reklamná brandža si spolu s klientmi užije svoj vlastný festival. Bude plný marketingu, inovácií, zahraničných spíkrov a búrania stereotypov.


Zlatý klinec, najprestížnejšia súťaž kreativity v reklame, sa po viac ako dvadsiatich rokoch svojej existencie mení. Z odovzdávania cien a afterparty, pre ktoré Zlatý klinec väčšina reklamných agentúr a zadávateľov pozná, sa stáva celodenný event s plne nabitou konferenčnou časťou, počas ktorej vystúpia hviezdni zahraniční spíkri zo strany klientov aj z prestížnych agentúr, z oblasti inovácií, business developmentu, designu či svetovej úrovne kreativity. “Rozhodli sme sa naplno využiť synergiu prestížnej značky a nášho napojenia na svetové marketingové organizácie ako je Cannes Lions, ADC Europe či EACA. Tie nám umožňujú získať skvelých zahraničných spíkrov a zostaviť tak program, aký nemá žiadna iná konferencia na Slovensku,” povedal Martin Woska, prezident slovenského Art Directors Clubu.

 

Hviezdny line-up

Už teraz sú potvrdené mená ako Cristina Roman z D&AD London (GB), Joakim Kempff zo Starcom (SE), Patricia Boglione z Angelini Design (IT), Steve Latham z Cannes Lions (GB), Ravid Kuperberg z Mindscapes Creativity (IL) či Dušan Švalek z Telekomu. Rozprávať budú o vzťahoch agentúra vs. klient a o tom, aké miesto hrá odvaha na oboch stranách. Témou festivalu je “Búranie stereotypov” a tie sa rozbúrajú v piatok 26. mája 2017 v bratislavskom Istropolise. Podľa informácií, ktoré organizátori poskytli, sa program začne o 9.00 hod. live prezentáciou najlepších kampaní za účasti poroty Zlatého klinca a skončí popoludní, aby účastníci mali čas pripraviť sa na galavečer.

 

Príležitosť pre mladých

Line-up festivalu je popretkávaný aj programom pre mladých kreatívcov, marketérov a tiež študentov. Na stagi pre vychádzajúce talenty sa bude konať hviezdne finále súťaže Young Lions Slovakia 2017, v ktorom sa predstavia finalisti kategórií PR, Media, Marketers, Film či Cyber a budú súťažiť o celotýždňový vstup na festival Cannes Lions 2017 a účasť v medzinárodnom kole prestížneho Young Lions 2017. “Prvýkrát v histórii Slovensko využilo všetky kategórie Young Lions a v spolupráci s ďalšími asociáciami a partnermi tak môžeme vyslať na svetový festival kreativity do Cannes až 14 súťažiacich,” povedal Róbert Slovák, prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska. Okrem toho na stagi pre vychádzajúce talenty vyvrcholí aj študentská súťaž Žiarovka a projekt pre študentov marketingu ADC štempel. Pre čerstvých držiteľov štempla je pripravený workshop so zahraničným profesionálom. Pre finalistov Young Lions zase workshop so Stevom Lathanom priamo z Cannes Lions, ktorý ich pripraví na medzinárodné kolo súťaže a poskytne im menšiu konkurenčnú výhodou, keďže takýto osobný pred-briefing nemá iná krajina.

 

Pôjde o veľa

Vstupenky na konferenciu si môžete zakúpiť priamo na stránke Zlatyklinec.sk, ktorá ponúka aj zvýhodnené vstupné pre študentov. Ak máte vo svojej agentúre, firme alebo škole mladé nadané talenty, určite si pozrite stránky súťaží Young Lions (určená pre mladých kreatívcov do 30 rokov), Žiarovka (určená pre študentov) či ADC štempel (určený pre študentov) a neváhajte ani minútu ich do nich zapojiť. Výhry stoja za to a príležitosť byť súčasťou prvého festivalu reklamy ešte o to viac.

 

Témy, na ktoré sa môžete tešiť

- Čo všetko znamená odvaha na strane klientov.

- Ako vyzerá spolupráca agentúry a klienta, ktorá tvorí inovatívne koncepty a stanovuje nové trendy.

- Ako propagovať produkt tým, že vytvoríte iný produkt a iné najhorúcejšie trendy v komunikácii.

- Vie byť mediálna stratégia dôležitejšia ako kreativita?

- Ako nekopírovať od veľkých, ale vytvoriť vlastnú kreatívnu identitu. 

- Ako sa vysporiadať s live marketingom – najstresujúcejším a zároveň najtrendovejším druhom komunikácie dneška

 

Mená spíkrov, program a info o vstupenkách nájdete na www.zlatyklinec.sk

 

 

 

 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 792 454
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 434 009
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 485 305
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 154 937
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 101 377
6Zaraguza s.r.o.2 000 686
7Effectivity s.r.o.1 890 735
8TRIAD s.r.o.1 603 642
9Elite Solutions, s.r.o.1 020 036
10MullenLowe GGK s.r.o.1 002 197
11Apple Pie, s.r.o.   603 947
12Respect APP s.r.o.   583 292

Agen. roka

 1TRIAD5 156
 2MUW Saatchi & Saatchi2 772
 3Wiktor Leo Burnett2 358
 4MADE BY VACULIK1 024
 5Istropolitana Ogilvy   873
 6Effectvity POWERED by PUBLICIS   844
 7Jandl   570
 8dotcom advertising   550
 9Respect APP   487
10Elite / Monday Lovers   424
11Zaraguza   334
12MullenLowe GGK   192
13applepie   110

Effie

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Slovak and Friends (Chuť žiť Tiktok challenge)
Bronz - Effe Bratislava (Rakovina nemá vlny)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - TRIAD (Kúp mi knihu)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Bronz - Socialists (Kraj sveta Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš)
KATEGÓRIA MEDIA INOVATIONS / EVENTS
Zlato - Free Andy (Zdieľaj s rozumom)
KATEGÓRIA DIGITAL
Zlato - This is Locco (Bejby Blue - Ukáž svoju digitálnu osobnosť)

Zlatý klinec

1 This is Locco840
2 MUW Saatchi & Saatchi740
3 TRIAD415
4

Socialists
Wiktor Leo Burnett

325
5 dotcom advertising310
6 Free Andy270
7 MADE BY VACULIK210
8 Darwin and the Machines190
9 Istropolitana Ogilvy185
10

Elite / Monday Lovers

Mannschaft

130
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH