04.04.2017

Na Slovensku vzniká prvý reklamný festival

Skôr ako sa naplno rozbehne letná festivalová sezóna, slovenská reklamná brandža si spolu s klientmi užije svoj vlastný festival. Bude plný marketingu, inovácií, zahraničných spíkrov a búrania stereotypov.


Zlatý klinec, najprestížnejšia súťaž kreativity v reklame, sa po viac ako dvadsiatich rokoch svojej existencie mení. Z odovzdávania cien a afterparty, pre ktoré Zlatý klinec väčšina reklamných agentúr a zadávateľov pozná, sa stáva celodenný event s plne nabitou konferenčnou časťou, počas ktorej vystúpia hviezdni zahraniční spíkri zo strany klientov aj z prestížnych agentúr, z oblasti inovácií, business developmentu, designu či svetovej úrovne kreativity. “Rozhodli sme sa naplno využiť synergiu prestížnej značky a nášho napojenia na svetové marketingové organizácie ako je Cannes Lions, ADC Europe či EACA. Tie nám umožňujú získať skvelých zahraničných spíkrov a zostaviť tak program, aký nemá žiadna iná konferencia na Slovensku,” povedal Martin Woska, prezident slovenského Art Directors Clubu.

 

Hviezdny line-up

Už teraz sú potvrdené mená ako Cristina Roman z D&AD London (GB), Joakim Kempff zo Starcom (SE), Patricia Boglione z Angelini Design (IT), Steve Latham z Cannes Lions (GB), Ravid Kuperberg z Mindscapes Creativity (IL) či Dušan Švalek z Telekomu. Rozprávať budú o vzťahoch agentúra vs. klient a o tom, aké miesto hrá odvaha na oboch stranách. Témou festivalu je “Búranie stereotypov” a tie sa rozbúrajú v piatok 26. mája 2017 v bratislavskom Istropolise. Podľa informácií, ktoré organizátori poskytli, sa program začne o 9.00 hod. live prezentáciou najlepších kampaní za účasti poroty Zlatého klinca a skončí popoludní, aby účastníci mali čas pripraviť sa na galavečer.

 

Príležitosť pre mladých

Line-up festivalu je popretkávaný aj programom pre mladých kreatívcov, marketérov a tiež študentov. Na stagi pre vychádzajúce talenty sa bude konať hviezdne finále súťaže Young Lions Slovakia 2017, v ktorom sa predstavia finalisti kategórií PR, Media, Marketers, Film či Cyber a budú súťažiť o celotýždňový vstup na festival Cannes Lions 2017 a účasť v medzinárodnom kole prestížneho Young Lions 2017. “Prvýkrát v histórii Slovensko využilo všetky kategórie Young Lions a v spolupráci s ďalšími asociáciami a partnermi tak môžeme vyslať na svetový festival kreativity do Cannes až 14 súťažiacich,” povedal Róbert Slovák, prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska. Okrem toho na stagi pre vychádzajúce talenty vyvrcholí aj študentská súťaž Žiarovka a projekt pre študentov marketingu ADC štempel. Pre čerstvých držiteľov štempla je pripravený workshop so zahraničným profesionálom. Pre finalistov Young Lions zase workshop so Stevom Lathanom priamo z Cannes Lions, ktorý ich pripraví na medzinárodné kolo súťaže a poskytne im menšiu konkurenčnú výhodou, keďže takýto osobný pred-briefing nemá iná krajina.

 

Pôjde o veľa

Vstupenky na konferenciu si môžete zakúpiť priamo na stránke Zlatyklinec.sk, ktorá ponúka aj zvýhodnené vstupné pre študentov. Ak máte vo svojej agentúre, firme alebo škole mladé nadané talenty, určite si pozrite stránky súťaží Young Lions (určená pre mladých kreatívcov do 30 rokov), Žiarovka (určená pre študentov) či ADC štempel (určený pre študentov) a neváhajte ani minútu ich do nich zapojiť. Výhry stoja za to a príležitosť byť súčasťou prvého festivalu reklamy ešte o to viac.

 

Témy, na ktoré sa môžete tešiť

- Čo všetko znamená odvaha na strane klientov.

- Ako vyzerá spolupráca agentúry a klienta, ktorá tvorí inovatívne koncepty a stanovuje nové trendy.

- Ako propagovať produkt tým, že vytvoríte iný produkt a iné najhorúcejšie trendy v komunikácii.

- Vie byť mediálna stratégia dôležitejšia ako kreativita?

- Ako nekopírovať od veľkých, ale vytvoriť vlastnú kreatívnu identitu. 

- Ako sa vysporiadať s live marketingom – najstresujúcejším a zároveň najtrendovejším druhom komunikácie dneška

 

Mená spíkrov, program a info o vstupenkách nájdete na www.zlatyklinec.sk

 

 

 

 


TOP KRAS 2022

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 869 507
2Istropolitana Advertising, s.r.o.3 120 202
3Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 407 058
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 316 662
5TRIAD s.r.o.2 037 235
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 953 670
7Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 668 190
8Zaraguza s.r.o.1 479 246
9Effectivity s.r.o.1 374 001
10THIS IS LOCCO s.r.o.1 363 936
11Oh my DOT Bratislava s.r.o.1 294 300
12MullenLowe GGK s.r.o.1 294 254
13applepie, s.r.o.   495 458
14Respect APP s.r.o.   409 561
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   184 070

AR 2022

 1THIS IS LOCCO 185
 2MUW Saatchi & Saatchi 116
 3TRIAD  98,5
 4Istropolitana Ogilvy  87,5
 5Wiktor Leo Burnett  77,5
 6Elite / Monday Lovers  59
 7Jandl  55,5
 8MADE BY VACULIK  52,5
 9Zaraguza  49
11oh my DOT  45
12Róbert Slovák a jeho priatelia  43
13EFFE  34
14

MullenLowe GGK
Respect APP

  20,5
15applepie    7

Effie 2022

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemajú kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

ZK 2023

1 This is Locco1010
2 MUW Saatchi & Saatchi 530
3 Zaraguza 410
4 Istropolitana Ogilvy 390
5 Róbert Slovák a jeho priatelia 340
6 oh my DOT 310
8 Wiktor Leo Burnett 280
9 MullenLowe GGK 260
10 Elite / Monday Lovers
 250
11 MADE BY VACULIK  80
12 TRIAD  70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH