21.02.2017

Iniciatíva za etické tendrovanie sa rozrastá. Po BTLke sa pridala už aj ADMA.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr prejavila podporu Etickému tendru, iniciatíve, ktorú rozbehol KRAS v polovici minulého roka. Má za to, že nereálne stanovené deadliny, neúplné zadania či veľké množstvo pozvaných agentúr ubližujú nielen agentúre ale aj klientovi.


„Tendrovanie je súčasťou života každej agentúry. Tendre posúvajú agentúry k novým klientom a novým biznisom. Zároveň však zle nastavené tendre bývajú aj zdrojom najväčšej frustrácie ľudí a agentúry. Nereálne stanovené deadliny, neúplné zadania, veľké množstvo pozvaných agentúr, nedefinovaný budget, žiadne skicovné spôsobujú zbytočne vynaloženú energiu celých tímov ľudí v agentúrach. Výsledkom býva demotivovaná agentúra, ktorá nemá chuť zúčastňovať sa takýchto tendrov. A často aj nenaplnené predstavy klienta a podstata, prečo vlastne tender robil,“ hovorí Pavol Kubán, prezident a predseda správnej rady ADMA. Dobre nastavený tender na druhej strane podľa jeho názoru uľahčuje prácu agentúr, dáva chuť zabojovať o nového klienta a celkovo zefektívňuje proces naplnenia zadania a cieľov na oboch stranách – v agentúre aj u klienta.

 

ADMA sa v minulosti tejto téme už venovala vydaním e-booku, ktorý mal za cieľ pomôcť klientom s prípravou zmysluplných a férových tendrov. Podpora iniciatívy Etický tender je ďalším krokom k naplneniu týchto očakávaní. Mala by vyvolať diskusiu a pomôcť rozvíriť túto tému na slovenskom trhu. „Predovšetkým by tiež mala dotlačiť klientov k tomu, aby sprofesionalizovali svoj prístup k tvorbe a priebehu tendra. Aby vnímali agentúry ako svojich strategických partnerov, ktorí im pomáhajú napĺňať komunikačné ciele a samozrejme rásť v biznise. Na druhej strane by mala dať agentúram víziu, že spoločne vieme meniť a formovať trh. Motivovať ich a podporiť ich v snahe, aby nebrali slovo tender ako nadávku,“ odôvodňuje P. Kubán.

 

KRAS v týchto dňoch pripravil konkrétne kroky, akým spôsobom môžu zadávatelia postupovať v prípade, že majú záujem tendrovať eticky. Iniciatíve môžu preukázať podporu tým, že sa k nej prihlásia a ich logo bude figurovať na webovej stránke medzi podporovateľmi. Druhým spôsobom je možnosť získať pečiatku Etický tender pre pripravované zadanie. V tomto prípade je potrebné zaslať KRASu čestné prehlásenie o tom, že tender bude spĺňať základné kritéria:

 

1. Do tendra bude pozvaných maximálne 5 agentúr

2. Agentúram bude poskytnutá informácia, ktoré ďalšie agentúry boli oslovené

3. Čas na vypracovanie zadania bude stanovený na minimálne 4 týždne, čo obsahuje aj osobnú prezentáciu či debrief

4. Bude známy budget

5. Budú jasne stanovené hodnotiace kritéria a rovnako aj kompetentné osoby, ktoré budú o výsledku tendra rozhodovať

 

Ak tender kritéria splní, bude označený pečiatkou Etický tender. Pečiatka pritom slúži ako známka kvality, vďaka ktorej budú agentúry vedieť, že vstupujú do spolupráce s dôveryhodným partnerom. 

 

Chcete získať pečiatku Etický tender? Napíšte na adresu kras(at)kras.sk a prihláste sa k iniciatíve. 


Top KRAS

1JandL, marketing a reklama, s.r.o.2 907 498
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 742 269
3MADE BY VACULIK, s.r.o.1 997 053
4Istropolitana Advertising, s.r.o.1 874 662
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.1 321 887
6Effectivity, s.r.o.1 237 314
7MullenLowe GGK s.r.o.1 185 363
8TRIAD s.r.o.1 120 477
9Zaraguza s.r.o.1 016 877
10Respect APP, s.r.o.   336 923
11Apple Pie, s.r.o.   175 015

Agentúra roka

1Wiktor Leo Burnett   
2Zaraguza
3Made by Vaculik

Effie

ZLATÁ EFFIE SLOVAKIA 2016
     Wiktor Leo Burnett
BRONZOVÉ EFFIE SLOVAKIA 2016
MUW Saatchi & Saatchi
Istropolitana Ogilvy

Zlatý klinec

1 Istropolitana Ogilvy495
2 MUW Saatchi & Saatchi455
3 MADE BY VACULIK 400
4 Zaraguza Digital230
5 Wiktor Leo Burnett190
5 JANDL, marketing a reklama190
6 TRIAD advertising
160
6 Digita.sk160
7 Mayer McCann Erickson130
8 Respect APP
125
9 Brandy120
9 VCCP Bratislava
120
_______________________________________________
Celý rebríček
SLOVENSKY /  ENGLISH