21.02.2017

Iniciatíva za etické tendrovanie sa rozrastá. Po BTLke sa pridala už aj ADMA.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr prejavila podporu Etickému tendru, iniciatíve, ktorú rozbehol KRAS v polovici minulého roka. Má za to, že nereálne stanovené deadliny, neúplné zadania či veľké množstvo pozvaných agentúr ubližujú nielen agentúre ale aj klientovi.


„Tendrovanie je súčasťou života každej agentúry. Tendre posúvajú agentúry k novým klientom a novým biznisom. Zároveň však zle nastavené tendre bývajú aj zdrojom najväčšej frustrácie ľudí a agentúry. Nereálne stanovené deadliny, neúplné zadania, veľké množstvo pozvaných agentúr, nedefinovaný budget, žiadne skicovné spôsobujú zbytočne vynaloženú energiu celých tímov ľudí v agentúrach. Výsledkom býva demotivovaná agentúra, ktorá nemá chuť zúčastňovať sa takýchto tendrov. A často aj nenaplnené predstavy klienta a podstata, prečo vlastne tender robil,“ hovorí Pavol Kubán, prezident a predseda správnej rady ADMA. Dobre nastavený tender na druhej strane podľa jeho názoru uľahčuje prácu agentúr, dáva chuť zabojovať o nového klienta a celkovo zefektívňuje proces naplnenia zadania a cieľov na oboch stranách – v agentúre aj u klienta.

 

ADMA sa v minulosti tejto téme už venovala vydaním e-booku, ktorý mal za cieľ pomôcť klientom s prípravou zmysluplných a férových tendrov. Podpora iniciatívy Etický tender je ďalším krokom k naplneniu týchto očakávaní. Mala by vyvolať diskusiu a pomôcť rozvíriť túto tému na slovenskom trhu. „Predovšetkým by tiež mala dotlačiť klientov k tomu, aby sprofesionalizovali svoj prístup k tvorbe a priebehu tendra. Aby vnímali agentúry ako svojich strategických partnerov, ktorí im pomáhajú napĺňať komunikačné ciele a samozrejme rásť v biznise. Na druhej strane by mala dať agentúram víziu, že spoločne vieme meniť a formovať trh. Motivovať ich a podporiť ich v snahe, aby nebrali slovo tender ako nadávku,“ odôvodňuje P. Kubán.

 

KRAS v týchto dňoch pripravil konkrétne kroky, akým spôsobom môžu zadávatelia postupovať v prípade, že majú záujem tendrovať eticky. Iniciatíve môžu preukázať podporu tým, že sa k nej prihlásia a ich logo bude figurovať na webovej stránke medzi podporovateľmi. Druhým spôsobom je možnosť získať pečiatku Etický tender pre pripravované zadanie. V tomto prípade je potrebné zaslať KRASu čestné prehlásenie o tom, že tender bude spĺňať základné kritéria:

 

1. Do tendra bude pozvaných maximálne 5 agentúr

2. Agentúram bude poskytnutá informácia, ktoré ďalšie agentúry boli oslovené

3. Čas na vypracovanie zadania bude stanovený na minimálne 4 týždne, čo obsahuje aj osobnú prezentáciu či debrief

4. Bude známy budget

5. Budú jasne stanovené hodnotiace kritéria a rovnako aj kompetentné osoby, ktoré budú o výsledku tendra rozhodovať

 

Ak tender kritéria splní, bude označený pečiatkou Etický tender. Pečiatka pritom slúži ako známka kvality, vďaka ktorej budú agentúry vedieť, že vstupujú do spolupráce s dôveryhodným partnerom. 

 

Chcete získať pečiatku Etický tender? Napíšte na adresu kras(at)kras.sk a prihláste sa k iniciatíve. 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 792 454
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 434 009
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 485 305
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 154 937
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 101 377
6Zaraguza s.r.o.2 000 686
7Effectivity s.r.o.1 890 735
8TRIAD s.r.o.1 603 642
9Elite Solutions, s.r.o.1 020 036
10MullenLowe GGK s.r.o.1 002 197
11Apple Pie, s.r.o.   603 947
12Respect APP s.r.o.   583 292

Agen. roka

 1TRIAD5 156
 2MUW Saatchi & Saatchi2 772
 3Wiktor Leo Burnett2 358
 4MADE BY VACULIK1 024
 5Istropolitana Ogilvy   873
 6Effectvity POWERED by PUBLICIS   844
 7Jandl   570
 8dotcom advertising   550
 9Respect APP   487
10Elite / Monday Lovers   424
11Zaraguza   334
12MullenLowe GGK   192
13applepie   110

Effie

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Slovak and Friends (Chuť žiť Tiktok challenge)
Bronz - Effe Bratislava (Rakovina nemá vlny)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - TRIAD (Kúp mi knihu)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Bronz - Socialists (Kraj sveta Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš)
KATEGÓRIA MEDIA INOVATIONS / EVENTS
Zlato - Free Andy (Zdieľaj s rozumom)
KATEGÓRIA DIGITAL
Zlato - This is Locco (Bejby Blue - Ukáž svoju digitálnu osobnosť)

Zlatý klinec

1 This is Locco840
2 MUW Saatchi & Saatchi740
3 TRIAD415
4

Socialists
Wiktor Leo Burnett

325
5 dotcom advertising310
6 Free Andy270
7 MADE BY VACULIK210
8 Darwin and the Machines190
9 Istropolitana Ogilvy185
10

Elite / Monday Lovers

Mannschaft

130
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH