21.02.2017

Iniciatíva za etické tendrovanie sa rozrastá. Po BTLke sa pridala už aj ADMA.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr prejavila podporu Etickému tendru, iniciatíve, ktorú rozbehol KRAS v polovici minulého roka. Má za to, že nereálne stanovené deadliny, neúplné zadania či veľké množstvo pozvaných agentúr ubližujú nielen agentúre ale aj klientovi.


„Tendrovanie je súčasťou života každej agentúry. Tendre posúvajú agentúry k novým klientom a novým biznisom. Zároveň však zle nastavené tendre bývajú aj zdrojom najväčšej frustrácie ľudí a agentúry. Nereálne stanovené deadliny, neúplné zadania, veľké množstvo pozvaných agentúr, nedefinovaný budget, žiadne skicovné spôsobujú zbytočne vynaloženú energiu celých tímov ľudí v agentúrach. Výsledkom býva demotivovaná agentúra, ktorá nemá chuť zúčastňovať sa takýchto tendrov. A často aj nenaplnené predstavy klienta a podstata, prečo vlastne tender robil,“ hovorí Pavol Kubán, prezident a predseda správnej rady ADMA. Dobre nastavený tender na druhej strane podľa jeho názoru uľahčuje prácu agentúr, dáva chuť zabojovať o nového klienta a celkovo zefektívňuje proces naplnenia zadania a cieľov na oboch stranách – v agentúre aj u klienta.

 

ADMA sa v minulosti tejto téme už venovala vydaním e-booku, ktorý mal za cieľ pomôcť klientom s prípravou zmysluplných a férových tendrov. Podpora iniciatívy Etický tender je ďalším krokom k naplneniu týchto očakávaní. Mala by vyvolať diskusiu a pomôcť rozvíriť túto tému na slovenskom trhu. „Predovšetkým by tiež mala dotlačiť klientov k tomu, aby sprofesionalizovali svoj prístup k tvorbe a priebehu tendra. Aby vnímali agentúry ako svojich strategických partnerov, ktorí im pomáhajú napĺňať komunikačné ciele a samozrejme rásť v biznise. Na druhej strane by mala dať agentúram víziu, že spoločne vieme meniť a formovať trh. Motivovať ich a podporiť ich v snahe, aby nebrali slovo tender ako nadávku,“ odôvodňuje P. Kubán.

 

KRAS v týchto dňoch pripravil konkrétne kroky, akým spôsobom môžu zadávatelia postupovať v prípade, že majú záujem tendrovať eticky. Iniciatíve môžu preukázať podporu tým, že sa k nej prihlásia a ich logo bude figurovať na webovej stránke medzi podporovateľmi. Druhým spôsobom je možnosť získať pečiatku Etický tender pre pripravované zadanie. V tomto prípade je potrebné zaslať KRASu čestné prehlásenie o tom, že tender bude spĺňať základné kritéria:

 

1. Do tendra bude pozvaných maximálne 5 agentúr

2. Agentúram bude poskytnutá informácia, ktoré ďalšie agentúry boli oslovené

3. Čas na vypracovanie zadania bude stanovený na minimálne 4 týždne, čo obsahuje aj osobnú prezentáciu či debrief

4. Bude známy budget

5. Budú jasne stanovené hodnotiace kritéria a rovnako aj kompetentné osoby, ktoré budú o výsledku tendra rozhodovať

 

Ak tender kritéria splní, bude označený pečiatkou Etický tender. Pečiatka pritom slúži ako známka kvality, vďaka ktorej budú agentúry vedieť, že vstupujú do spolupráce s dôveryhodným partnerom. 

 

Chcete získať pečiatku Etický tender? Napíšte na adresu kras(at)kras.sk a prihláste sa k iniciatíve. 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.4 162 785
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 989 380
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 452 903
4MADE BY VACULIK, s.r.o.2 406 674
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 083 546
6Zaraguza s.r.o.2 000 681
7Effectivity s.r.o.1 990 538
8TRIAD s.r.o.1 870 629
9MullenLowe GGK s.r.o1 426 301
10Elite Solutions, s.r.o.   910 696
11Respect APP s.r.o.   746 252
12Apple Pie, s.r.o.   588 958

Agen. roka

1Wiktor Leo Burnett2 144
2TRIAD Advertising1 230
3Effectvity POWERED by PUBLICIS1 229
4MADE BY VACULIK1 224
5Istropolitana Ogilvy1 125
6MUW Saatchi & Saatchi1 110
7Mannschaft   790
8Zaraguza   685
9Respect APP   560
10

Jandl
Somebody & Somebody

   500

Effie

KATEGÓRIA FMCG
Zlato - Mannschaft (Sila skutočného Borca)
Striebro - MADE BY VACULIK (Ako Zlatý Bažant '73 rozveselil celé Slovensko, ...)
KATEGÓRIA TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
Striebro - MUW Saatchi & Saatchi (Ako uspieť v čase najväčšej krízy)
KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Skutočný pochod za život)
Bronz - Effectivity POWERED by PUBLICIS (Pa a Pi po 33 rokoch)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Zlato - Somebody & Somebody (Veselé ponožky, čo nemajú páru)
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Áno, teraz!)
KATEGÓRIA SMALL BUDGETS
Zlato - Wiktor Leo Burnett (Hrášková polievka)
KATEGÓRIA DIGITAL
Bronz - Studio Echt (Gizka rieši)

Zlatý klinec

1 Wiktor Leo Burnett705
2 MADE BY VACULIK525
3 Istropolitana Ogilvy390
4 MUW Saatchi & Saatchi350
5 TRIAD305
6 Effectivity POWERED by PUBLICIS260
7 Zaraguza245
8 Mannschaft210
9 Respect APP190
10

MARK BBDO BRATISLAVA
PEKNE & DOBRE

180
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH