16.03.2022

#Creativeukraineprogram prinesie pracovné príležitosti v kreatívnom biznise pre utečencov z Ukrajiny

Situácia, ktorá sa odohráva za hranicami Slovenska sa dotýka aj nás. Prichádza k nám množstvo ľudí, ktorí sa snažia zachrániť svoj život pred prebiehajúcim vojenským konfliktom na Ukrajine a hľadajú útočisko na Slovensku. Ako by sme mohli pomôcť ľuďom utekajúcim pred konfliktom na Ukrajine? Ani nám nie je situácia, ktorá zasiahla tisíce ľudí na Ukrajine ľahostajná. Spojili sme sa, aby sme vytvorili program na pomoc utečencom z Ukrajiny, ktorí sa chcú uplatniť v kreatíve a marketingu.


Pomáhame ľuďom utekajúcim z Ukrajiny ľahšie nájsť pracovné ponuky v kreatívnom biznise

V spolupráci s portálom Pretlak a organizáciami KRAS, ADMA, ADC Slovakia, IAB Slovakia, APRSR, Radou pre reklamu, vytvárame špeciálnu stránku s ponukami práce pre ľudí utekajúcich pred vojnovým konfliktom na Ukrajine. V tomto smere sme spojili sily v rámci organizácií v kreatívnom biznise na Slovensku. Spoločne sme vytvorili program na pomoc utečencom s voľnými pracovnými pozíciami. Touto cestou im chceme umožniť ľahšie a rýchlejšie začlenenie sa do bežného života a možnosť uplatniť sa na pracovnom trhu v oblasti, v ktorej sa cítia doma. Ponuky práce v kreatíve a marketingu nájdu uchádzači o prácu priamo na portáli Pretlak.

Okrem poskytnutia okamžitej finančnej pomoci naši členovia v spoločnej diskusii navrhli aj dlhodobejší nástroj, a to ponuku práce alebo pracovného zázemia. Oslovili sme aj naše spriatelené a partnerské asociácie a podarilo sa dať dokopy viac ako 20 voľných pracovných pozícií. Budeme radi, ak si nájdu svojich adresátov. Aj ak sa pridajú ďalšie subjekty,“ uviedla Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka KRAS. 

Vynasnažíme sa ľuďom opúšťajúcim Ukrajinu aspoň o trochu ľahšie zvládnuť súčasné dianie

„Od prvých chvíľ konfliktu sme   hľadali spôsob ako čo najprirodzenejšie pomôcť našim kolegom z Ukrajiny. Momentálne utečenci riešia bytostné problémy, no čoskoro príde potreba pracovať, zarábať a normálnejšie fungovať. Bola by škoda, aby arťáci, kopíci a iný šikovní marketéri vykladali kamióny alebo pracovali za barom. Preto sa zrodil nápad vytvoriť program pomoci utečencom z kreatívneho priemyslu. Chceme im  dať možnosť hrdo robiť to, čo milujú. Chceme im dať agentúrny azyl. A teším sa že sa nás spojilo toľko organizácií,“ dodáva Juraj Kováč, prezident združenia najlepších kreatívcov Slovenska, ADC Slovakia.

Chceme poskytnúť pre ľudí, ktorí prišli z Ukrajiny možnosť robiť to, v čom sú dobrí a čo ich napĺňa. Ich talent určite uvítajú v reklamných a kreatívnych agentúrach, ktoré odteraz nájdu aj v angličtine na portáli Pretlak.com.

Situácia je alarmujúca a príliv ľudí z Ukrajiny veľký. Nepochybne sa medzi nimi nachádzajú aj ľudia z digitálneho prostredia, ktorí sa budú uchádzať o prácu. Slovensko je jednou z ich cieľových destinácií, a tak som veľmi rád že Pretlak sa môže spolupodielať na vytvorení miesta, kde si uchádzači z Ukrajiny jednoducho môžu nájsť pracovné pozície z digitálneho odvetvia od firiem, ktoré sú jazykovo aj procesne pripravené zamestnať ľudí z tejto krajiny,“ uviedol Tomáš Stankovič, spoluzakladateľ portálu Pretlak.com.

Zamestnávatelia, ktorí budú mať záujem poskytnúť prácu pre utečencov z Ukrajiny, zadajú inzerát v anglickom jazyku priamo v časti #creativeukraineprogram. Každá takáto pracovná ponuka bude zároveň označená názvom #creativeukraineprogram.

 

#Creativeukraineprogram vznikol v spolupráci s:

ADC Slovakia, ADMA, APRSR, IAB Slovakia, KRAS, Pretlak, Rada pre reklamu


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 411 114
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 309 047
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 772 278
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 306 207
5TRIAD s.r.o.1 981 772
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 962 087
7Effectivity s.r.o.1 941 768
8Zaraguza s.r.o.1 921 861
9Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 864 905
10Oh my DOT1 525 180
11THIS IS LOCCO1 407 297
12MullenLowe GGK s.r.o.1 086 208
13applepie, s.r.o.   645 829
14Respect APP s.r.o.   418 436
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   334 955

Agen. roka

 1TRIAD5 156
 2MUW Saatchi & Saatchi2 772
 3Wiktor Leo Burnett2 358
 4MADE BY VACULIK1 024
 5Istropolitana Ogilvy   873
 6Effectvity POWERED by PUBLICIS   844
 7Jandl   570
 8dotcom advertising   550
 9Respect APP   487
10Elite / Monday Lovers   424
11Zaraguza   334
12MullenLowe GGK   192
13applepie   110

Effie

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemaj kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

Zlatý klinec

1 MUW Saatchi & Saatchi460
2 Istropolitana Ogilvy440
3 Mannschaft425
4 This is Locco375
5

Róbert Slovák a jeho priatelia
Wiktor Leo Burnett

330
6 TRIAD260
7 dotcom.sk235
8 JANDL165
9 Elite / Monday Lovers
Zaraguza
155
10

MADE BY VACULIK
werk studio

70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH