18.05.2015

Aký bol Zlatý klinec 2015

Do nového desaťročia sme podľa slov prezidenta KRASu Róberta Slováka vstúpili so vztýčenou hlavou.


Do Zlatého klinca sa tento rok zapojilo 36 agentúr s 237 súťažnými prácami, ktorých úroveň sa oproti minulému roku viditeľne zvýšila.

Po prvom dni zasadnutia poroty sa rozšírili fámy, že tento rok to bude drsné, porota je prísna. Porotcovia diskutovali dlho do noci a shortlisty boli zverejnené až nadránom. Na každú z prác sa snažili pozrieť zo všetkých strán. Argumentovali, prečo by na shortliste mala byť a protiargumentovali, prečo by naň postúpiť nemala. Dialo sa to dokonca aj v prípadoch, kde bolo rozhodnutie o postupe na shortlist jednohlasné.

Najsilnejšie zastúpenie mala aj tento rok kategória Interactive & Online so 43 prihlásenými prácami a štrnástimi klincami. Najslabšie si naopak viedli práce z kategórie Rádio. Oproti prihlásenému počtu prác postúpila na shortlist menej ako tretina, dokopy štyri práce.  Tri z nich napokon získali bronzový klinec. 

Dokopy porota udelila 60 klincov – 28 bronzových, 19 strieborných a 13 zlatých. Oceniť sa dala najmä pestrosť prác. „Niekedy sa v jednej kategórii stretli totálne odlišné prístupy a riešenia, čo je super, lebo je to dôkaz, že nerozmýšľame všetci v jednej šablóne a nerobíme kreativitu cez kopirák,“ hodnotí Róbert Slovák. 

Titul večera získala agentúra MADE BY VACULIK s dvanástimi klincami a niekoľko sto bodovým náskokom oproti druhej a tretej najúspešnejšej agentúre tohtoročného klinca, ktorou boli Wiktor Leo Burnett a MUW Saatchi & Saatchi. 

Cenu Art Prix za unikátny počin roka si odniesol scenárista Lokal TV Jakub Kroner za zadefinovanie vizuálneho štýlu niekoľkých slovenských kampaní pre rôzne značky. 

Najvyššia cena Grand Prix bola v celej doterajšej 20-ročnej histórii Zlatého klinca udelená dokopy len osemkrát. A po štyroch rokoch bola udelená opäť. Grand Prix si odniesla agentúra Creo/Young & Rubicam za prácu Hyundai ix1 – svetová premiéra.

Všetkým držiteľom klincov gratulujeme a tešíme sa na nich o rok!

Fotografie zo slávnostného udeľovania cien Zlatý klinec 2015 nájdete na bit.ly/1KfnQ3p 


TOP KRAS

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 411 114
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.3 309 047
3Istropolitana Advertising, s.r.o.2 772 278
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 306 207
5TRIAD s.r.o.1 981 772
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 962 087
7Effectivity s.r.o.1 941 768
8Zaraguza s.r.o.1 921 861
9Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 864 905
10Oh my DOT1 525 180
11THIS IS LOCCO1 407 297
12MullenLowe GGK s.r.o.1 086 208
13applepie, s.r.o.   645 829
14Respect APP s.r.o.   418 436
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   334 955

Agen. roka

 1TRIAD5 156
 2MUW Saatchi & Saatchi2 772
 3Wiktor Leo Burnett2 358
 4MADE BY VACULIK1 024
 5Istropolitana Ogilvy   873
 6Effectvity POWERED by PUBLICIS   844
 7Jandl   570
 8dotcom advertising   550
 9Respect APP   487
10Elite / Monday Lovers   424
11Zaraguza   334
12MullenLowe GGK   192
13applepie   110

Effie

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemaj kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

Zlatý klinec

1 MUW Saatchi & Saatchi460
2 Istropolitana Ogilvy440
3 Mannschaft425
4 This is Locco375
5

Róbert Slovák a jeho priatelia
Wiktor Leo Burnett

330
6 TRIAD260
7 dotcom.sk235
8 JANDL165
9 Elite / Monday Lovers
Zaraguza
155
10

MADE BY VACULIK
werk studio

70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH