18.05.2015

Aký bol Zlatý klinec 2015

Do nového desaťročia sme podľa slov prezidenta KRASu Róberta Slováka vstúpili so vztýčenou hlavou.


Do Zlatého klinca sa tento rok zapojilo 36 agentúr s 237 súťažnými prácami, ktorých úroveň sa oproti minulému roku viditeľne zvýšila.

Po prvom dni zasadnutia poroty sa rozšírili fámy, že tento rok to bude drsné, porota je prísna. Porotcovia diskutovali dlho do noci a shortlisty boli zverejnené až nadránom. Na každú z prác sa snažili pozrieť zo všetkých strán. Argumentovali, prečo by na shortliste mala byť a protiargumentovali, prečo by naň postúpiť nemala. Dialo sa to dokonca aj v prípadoch, kde bolo rozhodnutie o postupe na shortlist jednohlasné.

Najsilnejšie zastúpenie mala aj tento rok kategória Interactive & Online so 43 prihlásenými prácami a štrnástimi klincami. Najslabšie si naopak viedli práce z kategórie Rádio. Oproti prihlásenému počtu prác postúpila na shortlist menej ako tretina, dokopy štyri práce.  Tri z nich napokon získali bronzový klinec. 

Dokopy porota udelila 60 klincov – 28 bronzových, 19 strieborných a 13 zlatých. Oceniť sa dala najmä pestrosť prác. „Niekedy sa v jednej kategórii stretli totálne odlišné prístupy a riešenia, čo je super, lebo je to dôkaz, že nerozmýšľame všetci v jednej šablóne a nerobíme kreativitu cez kopirák,“ hodnotí Róbert Slovák. 

Titul večera získala agentúra MADE BY VACULIK s dvanástimi klincami a niekoľko sto bodovým náskokom oproti druhej a tretej najúspešnejšej agentúre tohtoročného klinca, ktorou boli Wiktor Leo Burnett a MUW Saatchi & Saatchi. 

Cenu Art Prix za unikátny počin roka si odniesol scenárista Lokal TV Jakub Kroner za zadefinovanie vizuálneho štýlu niekoľkých slovenských kampaní pre rôzne značky. 

Najvyššia cena Grand Prix bola v celej doterajšej 20-ročnej histórii Zlatého klinca udelená dokopy len osemkrát. A po štyroch rokoch bola udelená opäť. Grand Prix si odniesla agentúra Creo/Young & Rubicam za prácu Hyundai ix1 – svetová premiéra.

Všetkým držiteľom klincov gratulujeme a tešíme sa na nich o rok!

Fotografie zo slávnostného udeľovania cien Zlatý klinec 2015 nájdete na bit.ly/1KfnQ3p 


Top KRAS

1JandL, marketing a reklama, s.r.o.2 907 498
2Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 742 269
3MADE BY VACULIK, s.r.o.1 997 053
4Istropolitana Advertising, s.r.o.1 874 662
5MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.1 321 887
6Effectivity, s.r.o.1 237 314
7MullenLowe GGK s.r.o.1 185 363
8TRIAD s.r.o.1 120 477
9Zaraguza s.r.o.1 016 877
10Respect APP, s.r.o.   336 923
11Apple Pie, s.r.o.   175 015

Agentúra roka

1Wiktor Leo Burnett   
2Zaraguza
3Made by Vaculik

Effie

ZLATÁ EFFIE SLOVAKIA 2016
     Wiktor Leo Burnett
BRONZOVÉ EFFIE SLOVAKIA 2016
MUW Saatchi & Saatchi
Istropolitana Ogilvy

Zlatý klinec

1 Istropolitana Ogilvy495
2 MUW Saatchi & Saatchi455
3 MADE BY VACULIK 400
4 Zaraguza Digital230
5 Wiktor Leo Burnett190
5 JANDL, marketing a reklama190
6 TRIAD advertising
160
6 Digita.sk160
7 Mayer McCann Erickson130
8 Respect APP
125
9 Brandy120
9 VCCP Bratislava
120
_______________________________________________
Celý rebríček
SLOVENSKY /  ENGLISH